۰ نفر
۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۲

مقامات پکن درنظر دارند به منظور حمایت از محیط زیست و ارتقای سطح بهداشت عمومی سهم دوچرخه سواران را در مسیرهای مختلف شهری را رواج دهند.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، طبق طرح های جاری در این زمینه قرار است سهم دوچرخه سواران را از میزان 19.7 درصد به 23 درصد تا سال 20215 افزایش دهد و هدف مقامات چین از انجام این کار ایجاد سهولت در ترافیک شهری و نیز کاهش آلودگی در پکن است.

به منظور تحقق این هدف دولت پکن تمام مقررات موجود که سبب محدودیت تردد دوچرخه سواران می شود، حذف و در برابر مقررات تازه ای برای محدودیت تردد اتومبیل ها در بخش های مختلف شهر اعمال می شود.

دولت پکن همچنین درنظر دارد با اجرای این قبیل طرح ها تا چهار سال آینده به میزان 45 درصد از جمعیت شهر را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی وادار کند که در این صورت هشت درصد از سکنه شهر از تاکسی و 23 درصد نیز به استفاده از دوچرخه روی آورند.

در صورت اجرای این طرح تنها 22 درصد باقی مانده از جمعیت پکن همچنان از اتومبیل های شخصی استفاده خواهند کرد که نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و تسهیل در ترافیک روزانه این شهر خواهد داشت.

پکن که در گذشته به دلیل استفاده گسترده از دوچرخه شهرت داشت، درسال های اخیر همزمان با رشد اقتصادی با معضل ترافیک و آلودگی شدید هوا مواجه است به حدی که هم اکنون از آلوده ترین شهرهای جهان است و حتی در مسابقات المپیک 2008 نیز با مشکلات زیادی دراین زمینه مواجه شد.

میزان آلودگی هوای این کشور تقریباً 12 برابر میزان آلودگی استاندارد جهانی است. وزارت بهداشت چین اعلام کرده است به علت آلودگی بیش از حد هوا کودکان و افراد سالمند باید در خانه ها بمانند و از انجام فعالیت در هوای باز خودداری کنند.

از آنجا که کوه های اطراف پکن این شهر را در محاصره خود گرفته اند هوای آلوده از سطح آن به سختی حرکت می کند و اغلب بر فراز شهر باقی می ماند. علت اصلی آلودگی هوای پکن وجود کارخانجات و خودروهای فراوان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 42137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =