غرویان:توزیع جزوه علیه مذاکرات هسته ای در جمکران، سوء استفاده از مذهب بود

یک استاد حوزه علمیه قم با بیان این که توزیع شب نامه و جزوه علیه دولت و مذاکرات هسته ای در مسجد جمکران قم، سوء استفاده از مذهب بود، گفت: این کارها ماهیت دلواپسان را برای مردم روشن کرده و اثر معکوسی برای خود دلواپسان خواهد داشت.

آیت الله محسن غرویان، در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به توزیع شب نامه و جزوه هایی علیه دولت و مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه 1+5، اظهار داشت: به نظرم این حرکت ها عوام فریبی و سوء استفاده از عقاید مذهبی مردم است.
وی افزود: سوء استفاده کنندگان از مراسمات مذهبی و عقاید مردم، هر قدر هم این حرکت ها را بیشتر می کنند، مردم آگاه تر و روشن تر می شوند و اثر معکوسی برای خود این گروه های افراطی و دلواپس دارد، برای این که مردم روشن تر می شوند.

این استاد حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: اگرچه این حرکت های مخالفان دولت، در یک جامعه چند صدایی طبیعی است و ما خیلی نباید نگران این باشیم که چرا چنین اقداماتی می شود، اما اگر این کارها به همین شکل ادامه پیدا کند به نظرم مردم خود به خود روشن تر می شوند و به ماهیت افراطیون پی خواهند برد.
آیت الله غرویان گفت: همان طور که می دانیم در مسجد جمکران، عده ای از مردم در زمان توزیع جزوه علیه دولت و مذاکرات هسته ای، به کارهای افراطیون و دلواپسان اعتراض کردند، و گفته اند که شما برای جشن نیمه شعبان به جمکران آمده اید یا برای پی گیری اهداف سیاسی تان؟ این اتفاق نشان می دهد که مردم روشن شده اند و با این گونه حرکت ها روشن تر هم می شوند.
وی یادآور شد: در زمان سخنرانی جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم در شب 14 خرداد و در حرم امام خمینی(ره) نیز که خود من در آن جا حضور داشتم، عده محدودی شعارهای خاصی می دادند که خود مردم جلوی این ها ایستادند و این تندروها را امر به سکوت و برقراری نظم کردند؛ در واقع نهی از منکر شان کردند؛ چرا که رئیس جمهور وقتی سخنرانی می کند ادب و اخلاق حکم می کند افراد بنشینند؛ نظم جلسه را رعایت کنند.
این استاد حوزه علمیه قم با بیان این که افراطیون و دلواپسان هر قدر شلوغ کاری و بی نظمی بیشتری کنند مردم به ماهیت این ها بیشتر پی خواهند برد، گفت: معنای ولایت پذیری هم این است که در مسیری که مقام معظم رهبری با عنوان همدلی دولت و ملت حرکت شود، اما این که شعار ولایت مداری بدهیم اما در عمل هرچه مطابق با خواسته خودمان است را انجام دهیم، ولایت مداری نیست.
وی افزود: رئیس جمهور و دولت او، منتخب ملت است و باید ادب و اخلاق و قانون را در برابر اقدامات این دولت و همچنین سخنرانی رئیس جمهور که نماینده اکثریت ملت هستند رعایت کنند.
آیت الله غرویان تأکید کرد: دلواپسان و افراطیون با این کارهای شان یشتر بد اخلاقی و بی ادبی خود را نشان می دهند که در نهایت به ضرر خودشان تمام خواهد شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =