وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هر چیزی که وحدت و یکپارچگی و انسجام جامعه را به هم بزند "تهدید" محسوب می‌شود.


به گزارش تسنیم، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز (چهارشنبه) در همایش امنیت پایدار که در دانشگاه جامع امام حسین برگزار شد با اشاره به نقش مرجعیت در جامعه اسلامی اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی و در سایه یک نظام الهی اصولی که به عنوان مرجع امنیت مطرح می‌شود اسلام، ولایت و امامت، مردم و نظام سیاسی است که قرار است اسلام را در سایه آن اصل حاکمیتی و ولایتی پیاده‌سازی کنند.
وی ادامه داد: ولایت و امامت صرفاً یک موضوع اداری یا سازمانی نیست بلکه یک صبغه و یک عنصر جوهرسازی است که هویت‌بخش است.
سردار دهقان افزود: پس نخستین بحثی که در شکل‌گیری مکتب امنیتی در جمهوری اسلامی وجود دارد این موضوع است که ابتدا باید مرجع امنیتی را تشخیص بدهیم.
وزیر دفاع ادامه داد: اگر ما این موضوع را مبنا قرار دادیم و این مرجع امنیت ما قرار گرفت هر آن چیزی که آنها را تهدید کند به طور طبیعی به عنوان دشمن، رقیب و یا عامل تهدید کننده مطرح می‌شود که ما نیز باید به ازای آن اقدام مناسب انجام دهیم.
دهقان تاکید کرد: هر آن چیزی هم که انسجام، وحدت، یکپارچگی این جامعه را بر هم بزند و یا مخدوش کند، آن نیز تهدید محسوب می‌شود.
وزیر دفاع تصریح کرد: هر عاملی که بحث ولایت راچه تهدید یا تخریب و یا تحریف کند و به دنبال بدیل و بدل‌سازی برود تهدید محسوب می‌شود.
دهقان خاطرنشان کرد: هر آن چیزی که امنیت عمومی جامعه اسلامی که در کنار هم یک زیست الهی را دارند چه امنیت فردی و چه امنیت جمعی را تهدید کند خود به خود تهدید خواهد بود.
وی ادامه داد: انسان در زیست خود در طول زمان همواره خودش را در معرض تهدید دیده است و یا به عبارتی انسان زیستش در جامعه و کره خاکی همواره با مجموعه تهدیدات بوده است.

23220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 424712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =