واحدمرکزی خبر نوشت:

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، آمریکا روز جمعه مذاکرات درباره پرونده هسته ای ایران را « پیچیده » توصیف اما ابراز امیدواری کرد این مذاکرات تا تاریخ تعیین شده به نتیجه برسد.
جفری راتکه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به « پیچیده » توصیف کردن مراحل نهایی مذاکرات بسنده کرد و گفت:‌ « اما ما همواره فکر می کنیم که می توانیم این مذاکرات را تا تاریخ تعیین شده به نتیجه برسانیم .»
سرگئی ریابکوف نماینده روسیه روز جمعه دو هفته مانده به ضرب الاجل تعیین شده اعلام کرد گفتگوها برای رسیدن به توافق هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ به کندی پیش می رود.
ریابکوف گفت: « این موضوع ما را به شدت نگران کرده است چون زمان کمی باقی مانده است و ما نیاز داریم خیلی سریع به مرحله نهایی برسیم .»
جمهوری اسلامی و گروه پنج به اضافه یک ( آمریکا، انگلیس، چین، روسیه،‌ فرانسه و آلمان ) با نظارت اتحادیه اروپا از 20 ماه قبل مذاکرات فشرده را شروع کرده اند. آنها ماه آوریل توافقنامه ای موقت امضا کردند و قصد دارند تا 30 ژوئن آن را نهایی کنند.
توافقنامه نهایی قرار است ویژگی کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای تهران را در ازای لغو تحریم های بین المللی تضمین کند.
مذاکرات بین کارشناسان و مدیران سیاسی دولت های ذیربط روز پنجشنبه با حضور وندی شرمن مذاکره کننده آمریکایی در پایتخت اتریش از سر گرفته شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =