۰ نفر
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۸

ایسنا نوشت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی خواستار فراهم کردن مقدمات لازم برای بازدید مردم از شرکتهای خودروسازی برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی شده که بسیاری از مصرف‌کنندگان و کارشناسان از کیفیت این محصولات ناراضی هستند.

سال‌هاست که موضوع کیفیت تبدیل به پاشنه آشیل صنعت خودروی ایران شده و علی‌رغم تمام انتقادات صورت گرفته در این زمینه، مصرف‌کنندگان همچنان از کیفیت پایین خودروهای داخلی ناراضی هستند.

مشکلات کیفی تولیدات صنعت خودروی داخلی کار را به جایی رسانده که وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی و سیاست‌گذار کلان این صنعت، بارها زبان به انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی گشوده است.

در یکی از انتقادات در این زمینه محمدرضا نعمت‌زاده خاطرنشان کرده که " چرا خودروی صفرکیلومتر تولیدی قبل از 10 هزار کیلومتر کارکرد باید خراب شده و به تعمیرگاه مراجعه کند؟".

وی همچنین در جدیدترین اظهارنظر در این زمینه در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو خواستار فراهم کردن زمینه بازدید مردم از شرکتهای خودروسازی و استفاده از نظرات آنها برای بهبود عملکردها شده است.

این وضعیت و سیل انتقادات مصرف‌کنندگان، کارشناسان و مسوولان از کیفیت خودروهای داخلی در حالی است که ضوابط ارزیابی کیفی خودروها نیز سخت‌گیرانه‌تر شده و احتمالا شاهد سقوط کیفی این محصولات در جدول رده‌بندی کیفی خواهیم بود.

در این زمینه ابتدای سال جاری دستورالعمل جدید ارزیابی و بازرسی کیفی خودروها (آدیت) از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به تمام خودروسازان داخلی ابلاغ شده‌ و از ماه جاری نیز ارزیابی کیفی خودروها براساس دستورالعمل جدید صورت می‌گیرد.

در میان این انتقادات، دود بی‌کیفیتی خودروهای داخلی به چشم مصرف‌کنندگانی می‌رود که بلافاصله پس از دریافت خودرو از کارخانه تولیدکننده، پای‌شان به تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان باز می‌شود.

مصرف‌کنندگانی که به دلایل مختلف کیفی مانند مشکلات سیستم تعلیق، گیربکس و به‌طور عام وجود صداهای اضافی در بیشتر این محصولات، نمی‌توانند از خودروی داخلی خریداری شده به صورت بهینه و بدون دغدغه، استفاده کنند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    1 0
    تهديد به قطع رانت ميتونه خودروسازهارو مجبور به افزايش كيفيت محصولشون كنه
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    2 0
    یه تیبا گرفتم، 500 تا باهاش راه رفتم، دیگه راه نمیره انگار مشکل دیسک و صفحه داره، نمیدونم، فقط اینو میدونم روزی که رفتم پذیرش، 78 تا تیبا دیگه هم عین مشکل منو داشتن :d
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    1 0
    سلام کار از این حرفا گذشته تا زمانی که بازار انحصاری باشه روز به روز بدتر میشه یه پارس مدل 12.92دارم ه 500 کیلومتر 4 لیتر روغن میسوزه مصرف روغنش از بنزین بیشتر از همون اول هم تو نمایندگی بوده ولی درست نشد