اعتراض طراح کاریکاتور مهدی هاشمی به مهرداد بذرپاش

ایسنا نوشت:

شهاب جعفرنژاد از سوء‌استفاده و موضع‌گیری برخی رسانه‌ها در ماجرای تغییر کاریکاتورش از مهدی هاشمی در روزنامه «شرق» انتقاد کرد.

این کاریکاتوریست درباره موضع چند رسانه در رابطه با تغییر کاریکاتورش از مهدی هاشمی که در روزنامه شرق (در تاریخ 21 خردادماه) و به بهانه صدور حکم زندان برای هاشمی چاپ شده بود، اظهار کرد: دلیل اعتراض من به تغییر کاریکاتورم کاملا واضح است و از جنس اعتراض طراحی است که طرحش مورد آسیب واقع شده است؛ اما موضعی که برخی رسانه‌ها در رابطه با این موضوع گرفتند و از آن به نفع خودشان استفاده کردند، ناراحت کننده‌تر است.

جعفرنژاد توضیح داد: طرح اصلی کاریکاتور مهدی هاشمی برای روزنامه شرق و برای انتشار در صفحه اول این روزنامه در تاریخ 21 خرداد 1394 طبق سفارش خود آن‌ها به روزنامه ارائه شد. اعتراض من به همکاران روزنامه شرق فقط و فقط نسبت به رفتاری غیرحرفه‌ای بود که در صفحه‌های شخصی خودم در شبکه‌های اجتماعی مطرح کردم و تأکیدم این بود که دوستان اگر طرح من را نپسندیده بودند، باید آن را کنار می‌گذاشتند، نه این‌که بدون هماهنگی با من، آن را با دستکاری منتشر کنند.

او با بیان این‌که اعتراضش، یک اعتراض صنفی و هنری است، گفت: این اعتراض هیچ ربطی به سیاست و حزب و جناح خاصی ندارد.

وی که کاریکاتورش امروز (23 خردادماه) در یکی از روزنامه‌های صبح منتشر شده است، در این‌باره اظهار کرد کرد: رسانه‌هایی که با برخی جریان‌ها مخالف بودند، از این اتفاق سوءاستفاده کردند و بدون اجازه من، طرح را در صفحه اول روزنامه‌ خود چاپ کردند و آن را با مشی سیاسی خودشان پیش بردند. با این اتفاقات کسی که من را نشناسد فکر می‌کند متعلق به جناح و حزب خاصی هستم.

این کاریکاتوریست تصریح کرد: اسم من در رسانه‌های مختلف برده می‌شود و مواردی به من نسبت می‌دهند که واقعیت ندارد. این اتفاقات واقعا کلافه‌کننده است. این‌که یک اعتراض هنری جنبه سیاسی پیدا کند درست نیست. من خطاب به جناب آقای مهرداد بذرپاش (مدیرمسوول روزنامه وطن امروز) می‌گویم که چاپ این کاریکاتور در روزنامه «وطن امروز» مصداق یک عمل غیراخلاقی و سوء‌استفاده از اثر محسوب می‌شود. اگر همکاران من در شرق طرح من را دست‌کاری کردند، با چاپ شدن آن در روزنامه «وطن امروز» اعتبار حرفه‌ای من برای اهداف سیاسی هزینه شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 425901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    39 2
    کلا این جماعت دزد اند. دروغ گو اند. خدایا مارو از دست این انسان نما ها نجات بده
  • بی نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    19 1
    بالاخره این کاریکاتورو دزدیده یاخریده یا ازروش کپی کرده