آنا نوشت:

پس از ضرب و شتم دانشجوی ممتاز دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران توسط دانشیار این دانشگاه، تشکل‌های دانشجویی دانشکده ادبیات و علوم انسانی بیانیه‌ای را صادر کرده است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشکده ادبیات و علوم انسانی
دانشگاه تهران درباره اتفاق تلخ 20 خرداد 1394

روز چهارشنبه 20 خرداد 1394، در راهرو طبقه دوم دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران (جنب کلاس220) دکتر م. دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی مقابل دیدگان تعدادی از دانشجویان دانشکده، اقدام به فحاشی و ضرب و شتم یکی از دانشجویان نمونه‌ی ادبیات کرد و بدون درنگ صحنه را ترک کرد.

ما دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، این اقدام دون شان، تأسف‌بار و غیرقابل‌توجیه این عضو هیات علمی دانشکده را شدیداً محکوم می‌کنیم و معتقدیم چنانچه بیشتر، در قبال مشکل‌آفرینی‌های این فرد که موجب لطمات عدیده به ساحت دانشگاه و اعتبار استادان محترم دانشکده ادبیات و دانشگاه تهران شده بود- واکنش جدی از طرف مسئولین دانشکده و دانشگاه صورت می‌گرفت، کار به اینجا نمی‌رسید.همین مانده بود که در دانشکده‌ای که از گذشته درخشانش کمتر اثری بجا مانده، استفاده از الفاظ رکیک و برخورد فیزیکی جای رفتار و منطق علمی را بگیرد.

ما دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران قطعاً چنین رفتارهایی را مصداق زشت‌ترین نوع برخورد در محیط علمی، شدیدترین نوع برخورد با دانشجو و ناقض ابتدایی‌ترین حقوق فردی دانشجویان و مرتکب چنین افعالی را فاقد حداقل شایستگی برای اشتغال در کرسی استادی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران می‌دانیم.

در پی این اتفاق دانشجوی مضروب به همراه سایر دانشجویانی که شاهد واقعه بودند در دفتر دکتر کریمی دوستان، رئیس دانشکده، اقدام به تسلیم صورت‌جلسه حادثه کردند. هم‌چنین، گزارش مکتوب دانشجوی مضروب از ماوقع به دست دکتر نیلی رییس دانشگاه تهران رسیده است. دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران ضمن پیگیری ماجرا از طریق مجاری ذی‌صلاح قضایی، از مسئولین دانشگاهی انتظار رسیدگی فوری به این حادثه و اتخاذ شدیدترین برخورد با فرد خاطی رادارند و منتظر اطلاع‌رسانی مناسب و سریع دانشگاه درباره روند رسیدگی و نتایج آن هستند.

شورای صنفی دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی

بسیج دانشجویی دانشکده ادبیات و علوم انسانی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد علی A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    13 0
    وای به حال دانشگاه با این وضعیت .این فرد سابق داره و دائما کتک کاری میکنه.بابا رسیدگی کنید...