۰ نفر
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
جوانگرایی " کی روش " و امیدواریهای تازه

پیروزی شیرین است و الهام بخش ، بخصوص وقتی این موفقیت بگونه ای رقم بخورد که اسباب رضایت مندی کارشناسان و جامعه بالنده ما را فراهم کند.

مهرداد تیموری خبرآنلاین-البرز: برتری اخیر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ازبکستان که در دیداری تدارکاتی رقم خورد از آن جهت مایه امیدواری شد که این توفیق در پرتو جوانگرایی بدست آمد و انرژی مصمم و اراده قوی ملی پوشان جوان ، معادلات تیم میزبان را بهم ریخت .

اصولا دیدارهای دوستانه این حسن را دارد که کادر فنی بتواند خطوط سه گانه تیمش را محک بزند و نفرات مورد نظر را مورد سنجش قرار دهد .
اما وقتی کی روش در بازی اخیر بویژه در نیمه دوم ، به جوانان اتکا نمود و تنی چند از ملی پوشان آتیه دار را به میدان فرستاد ، این امیدواری در دلها زنده شد که این مربی در اندیشه فردایی روشن است و از هم اکنون خیز بلند خود را برای جام جهانی 2018 برداشته است .  
بسیاری از کارشناسان معتقدند که این دیدار دوستانه برای ما دستاورد بسیار خوبی داشت و اگر از نتیجه این بازی تدارکاتی بگذریم ، باید بپذیریم که حضور جوانان آتیه دار در میدان و از همه مهمتر انگیزه و اراده مثالزدنی آنها، مایه امیدواری بسیاری شد.
شک نداریم که این جوانان بالنده در کنار نفرات پخته می توانند تیم ملی ما را به سرمنزل مقصود هدایت کنند و از همه مهمتر اینکه پشتوانه های قابلی برای بازیکنان سن و سال دار شوند.
این استراتژی اگر به همین منوال ادامه یابد ، بدون شک می تواند برگ برنده کی روش در آینده باشد چراکه از سرتا پای این دسته از جوانان با نشاط ، انگیزه می بارد و در بازی با ازبکستان این فاکتور حیاتی بخوبی دیده شد.
این را بخاطر برتری در این بازی دوستانه نمی نویسیم بلکه این مهم در میدان رویت شد و کی روش هم متوجه شد که دست به ریسک زدنش ، ارزش فراوانی داشت .
 به این اسامی توجه کنید : مهدی شریفی ، مهدی ترابی ، محمد حسن کنعانی ، مهدی طارمی ، سعید عزت اللهی ، سردار آزمون.
این ملی پوشان جوان در بازی گذشته چهره خوبی از خود به نمایش گذاشتند و به اعتماد کی روش پاسخ مثبت دادند . ضمن اینکه توجه داشته باشیم از این دست از بازیکنان با انگیزه در لیگ برتر به وفور دیده می شوند که اگر تحت چتر حمایت قرار گیرند ، می توانند پشتوانه های طلایی برای فردای تیم ملی ما باشند .
بهرحال استراتژی کی روش را در این راستا می ستاییم و امیدواریم که نگاه ویژه به جوانان بالنده بازهم در اولویت برنامه های کادر فنی تیم ملی باشد.
نباید ذره ای شک به دل راه داد که این جوانان همگام با ملی پوشان سردوگرم چشیده مثل دژاکه ، قوچانی نژاد ، شجاعی ، آندور ، حقیقی ، حاج صفی و... توانایی و پتانسیل آن را دارند که به تیم ملی ما سیمایی پرفروغ بدهند و آینده تیم ملی مارا بیمه کنند.
 حمایت مسوولان و رسانه ها از یک سو و جدیت کادر فنی در این رهگذر از سویی دیگر می توانند به تیم ملی ما روحیه ای مضاعف تزریق کند .
**حسین فرکی : استراتژی کی روش قابل تحسین است
حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال سپاهان و ملی پوش اسبق کشورمان در این خصوص می گوید : استراتژی جدید کی روش را پسندیدم و از سویی دیگر از انگیزه و روحیه بالای بچه ها واقعا لذت بردم.
ملی پوشان جوان واقعا با طراوت نشان دادند و اگر از بردو باخت بگذریم ، باید به این ریسک تازه کی روش دست مریزاد بگوییم و آن را برگ برنده بدانیم.
وی می افزاید : البته ازبکها هم چهره خوبی داشتند اما این بازی دوستانه برای ما دستاورد بسیار خوبی داشت . من اعتقاد دارم که باید به جوانان بیش از پیش میدان داد و در بازیهایی از این دست آنها را باور کرد .   
   شک ندارم ما بااین جوانان و همچنین بازیکنان کلیدی دیگر می توانیم به جام جهانی برویم و یکی از مدعیان جدی در دوره آتی جام ملتهای آسیا باشیم که امید می رود ، این تفکر همچنان در کادر فنی تیم ملی پایدار باشد و مسوولان و رسانه ها نیز به آن عنایت ویژه داشته باشند
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =