چگونه نفت به هر منطقه از جهان وارد و خارج می شود/نقشه مبادلات نفتی جهان را ببینید

بزرگترین حجم مبادلات نفتی جهان از طریق منطقه خاورمیانه انجام می گیرد.

هر اقتصاد مهمی در سراسر جهان از طریق نفت تغذیه می شود. اما بسیاری از کشورها خودشان نفت مصرفی مورد نیاز خود را تولید نمی کنند.

شرکت بریتیش پیترولیوم در گزارش جدید خود با نام « بازنگری آماری در شرایط انرژی در جهان » اقدام به تهیه نقشه مبادلات تجاری نفتی در سراسر جهان کرده است.

بر اساس این گزارش، خاورمیانه با 850 ممیز یک میلیون تن نفت در سال 2014 در صادرات نفت در جهان سردمدار بوده است . پس از این منطقه، روسیه با 294 ممیز هشت میلیون تن در رتبه دوم قرار گرفت . آفریقای غربی با 213 ممیز نه میلیون تن و سپس کانادا با 148 ممیز شش میلیون تن در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در زمینه صادرات فرآورده های نفتی از قبیل بنزین و گازوئیل ، آمریکا با 179 ممیز نه میلیون تن در رتبه نخست قرار گرفته است و روسیه و منطقه خاورمیانه پس از آن قرار گرفته اند.

در زمینه واردات باید بگوییم که اروپا بزرگترین وارد کننده نفت خام - 446 ممیز نه میلیون تن - و فرآورده های نفتی - 173 ممیز پنج میلیون تن - است. آمریکا، چین، هند، ژاپن و استرالیا نیز از مصرف کنندگان مهم نفت خام و فرآورده های نفتی محسوب می شوند.

این نقشه همچنین نشان می دهد چه کشورهایی از پایین بودن بهای نفت در بازارهای جهانی سود می برند و چه کشورهایی متضرر می شوند.

در ذیل می توانید نقشه مبادلات نفتی جهان را مشاهده کنید.

منبع: بیزنس اینسایدر

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =