اجرای قلع و قمع ۵۱ بنا در اراضی کشاورزی ارومیه

حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن آنها یکی از مهمترین اولویت های کاری این مدیریت است که در این راستا ضمن اصلاح ساختارها و قوانین، با متخلفان به صورت جدی برخورد می شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی و به نقل از جوان پرس ، مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: امسال ۵۱ مورد حکم قلع و قمع بنا در خصوص تغییر کاربری های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی ارومیه اجرا شده است. میر وفا مشکات در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات اجرای حکمهای قلع و قمع در اراضی زراعی و باغی شهرستان ارومیه با حضور و همراهی نیروهای یگان امداد انتظامی و نماینده دادستان استان و شهرداری ارومیه و توسط اکیپی از مدیریت امور اراضی جهادکشاورزی این شهرستان انجام شده اند.
وی اظهار کرد: این عملیات در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی کشاورزی صورت گرفته است.
مشکات اضافه کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن آنها یکی از مهمترین اولویت های کاری این مدیریت است که در این راستا ضمن اصلاح ساختارها و قوانین، با متخلفان به صورت جدی برخورد می شود.
وی با اشاره به اجرای احکام قلع و قمع همزمان ۳۳ مورد تغییرکاربری های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی ارومیه در سه روز گذشته گفت: اجرای حکم قلع و قمع امروز به طور همزمان در بخشی از اراضی زراعی و باغی واقع در روستاهای ولنده سفلی و علیای ارومیه انجام گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی ارومیه با اجرای این طرح به حالت اولیه تبدیل می شود.
مشکات گفت: در سال زراعی جاری ۱۵۰ هزار و ۵۱۵ هکتار از اراضی ارومیه زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی است.
وی اضافه کرد: پیش بینی برداشت محصول نیز از سطح اراضی زیر کشت ارومیه برای سال زراعی جاری یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۷۶۲ تن است که از این میزان ۶۳۸ هزار و ۶۰۵ تن آن باغی و ۵۸۳ هزار و ۱۵۷ تن آن زراعی اعم از دیم و آبی است.
شهرستان ارومیه دارای نزدیک به یک میلیون ریال نفر جمعیت است، بیش از یک ششم محصولات زراعی و باغی آذربایجان غربی که سالانه ۶٫۲ میلیون تن است در سطح باغها و اراضی زراعی این شهرستان تولید می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =