فرمانده انتظامی استان البرز: انهدام باند سارقان شهرهای شمالی و حومه پایتخت در البرز

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای باند ۱۱ نفره سرقت از مغازه‌ها که به صورت گسترده در شهرهای شمالی و حومه تهران فعالیت می‌کردند در کرج خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین- البرز، به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح اظهار داشت‌: در پی ارجاع یک فقره پرونده به پلیس آگاهی فردیس مبنی بر سرقت از مغازه‌ها به شیوه‌ تخریب قفل شیشه میرال بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان فردیس قرار گرفت.
وی گفت‌: در مراحل اولیه تحقیقات با احضار شاکی پرونده به پلیس آگاهی در تحقیقات جامع از وی، مشخص شد که در زمان ظهر و هنگامی که به منظور استراحت در منزل مغازه را تعطیل کرده بود هنگام مراجعه به محل کار متوجه می‌شود که سارق یا سارقان با تخریب قفل درب شیشه مغازه و تخریب گاوصندوق، تمامی وجوه نقد، چک و کارت شارژ وی را به سرقت برده‌اند.
کامرانی‌صالح افزود: برای بررسی بیشتر و انجام تحقیقات میدانی اکیپی از مأموران مجرب پلیس آگاهی به محل سرقت اعزام و با بررسی آثار و ادله جرم، انجام اقدامات اطلاعاتی و مراجعه به بانک اطلاعاتی سارقان سرنخ‌هایی از سرقت به دست آوردند. در این تحقیقات مشخص شد سارقان چهار نفر هستند که با دو دستگاه موتورسیکلت یا دو دستگاه خودرو‌ ‌سمند و پژو که به احتمال زیاد سرقتی بودند در ساعات خلوت روز اقدام به سرقت از مغازه‌ها می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: تیمی از کارشناسان پلیس آگاهی شهرستان فردیس با همکاری یکی از شاهدان موفق به ترسیم چهره فرضی یکی از سارقان شده و با تطابق تصویر با آلبوم سارقان سابقه‌دار هویت یکی از اعضای باند سرقت به نام « م - ط » را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی البرز تصریح کرد: تلاش در راستای شناسایی مخفی‌گاه متهم آغاز و پس از چندین روز کار شبانه‌روزی مخفی‌گاه متهم در یکی‌ از مناطق فردیس شناسایی و در بازرسی از آن مکان مقادیری اموال سرقتی شامل دستگاه فرز، لوازم جانبی سم‌پاشی، دریل و غیره کشف شد.
وی با اشاره به اینکه متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن اعتراف به 10 فقره سرقت از مغازه ها با همدستی 7 نفر دیگر درباره شیوه و شگرد سرقت‌ها گفت: با استفاده از چهار دستگاه موتور سیکلت و خودرو که پلاک آن مخدوش شده بود در ساعات خلوت روز با شناسایی مغازه‌های فاقد کرکره و تجهیزات ایمنی قفل درب را تخریب و اقدام به سرقت اموال با ارزش و وجه نقد کرده و آنها را به 4 نفر مال‌خر می‌فروختیم.
وی افزود: این افراد که مسلح به سلاح سرد بودند در زمان سرقت اگر احیانا صاحب مغازه می‌رسید با سلاح سرد به وی حمله کرده و از خود دفاع می‌کردند.
کامرانی‌صالح بیان کرد: با راهنمایی‌های متهم دستگیر شده و اقدامات اطلاعاتی ماموران، 5 نفر دیگر از اعضای این باند به همراه تمامی مال‌خران دستگیر شدند اما دستگیری سرکرده باند به همراه یک نفر دیگر از اعضاء به سبب نداشتن آدرس مشخص وارد مراحل پیچیده‌ای شد.
فرمانده انتظامی البرز گفت: در ادامه روند پیگیری‌ها، پرونده متهمان مذکور به پلیس آگاهی استان البرز منتقل و پس از چندین شبانه روز کار اطلاعاتی گسترده و تحت نظر قرار دادن پاتوق احتمالی نام‌بردگان، متهمان در شهرستان کرج شناسایی و پس از انتقال به پلیس آگاهی به 55 فقره سرقت از مغازه‌ها به شیوه شکستن قفل شیشه میرال در شهرستان‌های فردیس، کرج و دیگر استان‌های همجوار از جمله مازندران، آذربایجان، استان‌تهران و تهران بزرگ اعتراف کردند.
متهمان دستگیر شده که جمعا به 65 فقره سرقت از مغازه‌ها اعتراف کردند همراه با پرونده متشکله به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =