خلیج فارس به یاد شهدای پرواز 655 گلباران شد

همزمان با بیست و هفتمین سالگرد حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای ایرباس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بر فراز آب های خلیج فارس، محل شهادت 290 مسافر این هواپیما در آب های نیلگون خلیج فارس گلباران شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بندرعباس، در این مراسم که عصر جمعه 12 تیر ماه برگزار شد، جمعی از خانواده های شهدای این حادثه و مسئولان استان هرمزگان حضور داشتند.

در 12 تیر سال 67 هواپیمای ایرباس پرواز 655 جمهوری اسلامی ایران که از بندرعباس عازم دبی بود بر فراز آب های خلیج فارس از سوی ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت دو موشک قرار گرفت و در این حادثه 290 نفر به شهادت رسیدند.

۲۹۰ مسافر این هواپیما شامل ۶۶ کودک زیر ۱۲ سال، ۱۷۲ مرد و ۵۲ زن بودند که ۳۶ نفر از آنها از اتباع کشورهای هندوستان، پاکستان، ایتالیا، امارات و یوگسلاوی محسوب می شدند که تمامی آنها در یک لحظه با دستور ویلیام راجرز فرمانده ناو وینسنس نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا تکه تکه شدند و برروی آبهای خلیج فارس قرار گرفتند.

واقعه 12 تیر ثابت کرد حقوق انسان ها برای آمریکا اهمیتی ندارد

استاندار هرمزگان نیز به مناسبت سالگرد حادثه 12 تیر، گفت: واقعه 12 تیر ثابت کرد که حقوق انسان ها برای آمریکا اهمیت و مفهومی ندارد و آنها به دنبال سلطه بر مردم دنیا هستند.

جاسم جادری با گرامیداشت یاد شهدای پرواز 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: در 12 تیر ماه سال 67 هواپیمای ایرباس پرواز 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکای جنایتکار مورد اصابت موشک قرار گرفت و 290 انسان بی گناه در این حادثه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: این حرکت ناجوانمردانه آمریکایی ها پس از پیروزی های رزمندگان اسلام که توانسته بودند بر رژیم بعث عراق و حامی آنان یعنی آمریکایی ها پیروز شوند، صورت گرفت که نشان می داد آمریکا از پیروزی رزمندگان ایرانی ناراحت است و برای جبران شکست های خود چنین اقدام وحشیانه ای را انجام داد و یک هواپیمای مسافری را با 290 مسافر بر فراز آب های خلیج فارس مورد هدف قرار داد.

استاندار هرمزگان افزود: پس از این اتفاق، آمریکا و استکبار جهانی سعی در توجیه این جنایت داشتند اما هیچ کدام از این توجیهات واقعیت نداشت و آنها مرتکب جنایتی بزرگ شدند.

جادری با بیان اینکه در این جنایت 66 کودک به شهادت رسیدند، تصریح کرد: آمریکای جهانخوار با این کار خود ثابت کرد که حقوق انسان ها برای آنها مفهومی ندارد و آنها به دنبال سلطه بر مردم دنیا هستند.

وی خاطرنشان کرد: حمله به هواپیمای مسافری نشان دهنده عجز و ناتوانی آمریکا در برابر ملت ایران است و این ددمنشان هیچ ارزشی برای حقوق انسان ها قائل نیستند و تحمل آزادی خواهی ملت ها را ندارند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار داشت: واقعیت های حادثه 12 تیر و جنایت آمریکا در به شهادت رساندن 290 انسان بی گناه باید به خوبی به دنیا منتقل شده و در سطح بین المللی منعکس شود تا جهانیان با این اقدام جنایتکارانه استکبار جهانی آشنا شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =