گرامیداشت روز صنعت با 10 روز تاخیر در یزد، مدیرکل صنعت پاسخ می دهد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد اعلام کرد مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن روز 20 تیرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمد رضا علمدار در پاسخ به چرایی تاخیر 10 روزه برگزاری مراسم به خبرآنلاین گفت: بعلت تقارن ایام با سوگواری شهادت امام علی و لیالی قدر و همچنین برخی مراسم ملی در تهران، مراسم بزرگداشت روز صنعت 20 تیرماه در یزد برگزار می شود.

وی افزود: بنابر هماهنگی های صورت گرفته با وزارتخانه، مهندس ابویی معاون وزیر در این مراسم حضور پیدا خواهد کرد و از واحدهای نمونه تجلیل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد همچنین درخصوص آخرین وضعیت صنعت و معدن استان گفت: صدور سه هزار و ۵۰۰ فقره پروانه بهره برداری در استان، اشتغال ۸۷ هزار نفر را در بخش صنعت فراهم کرده است.

محمدرضا علمدار یزدی با گرامیداشت روز صنعت به وضعیت استان یزد در حوزه صنعت و معدن اشاره کرد و افزود: صدور 378 فقره پروانه اکتشاف، 97 گواهینامه کشف و 395 فقره پروانه بهره برداری معدن با سرمایه گذاری 91 هزار میلیارد ریال و ذخیره قطعی یک میلیارد و 343 میلیون تن موجباب اشتغال 9 هزار و 651 نفر را در این بخش فراهم کرده است.

وی افزود: رتبه نخست تنوع ماده معدنی با بیش از 50 نوع ماده معدنی مختلف، از دیگر افتخارات این استان معدنی است.

این مسئول تصریح کرد: صنعتگران، معدنکاران و تاجران یزدی که از پاک دست ترین ها در کشور هستند، همواره با ایجاد فرصت های شغلی، تولید و ایجاد ارزش افزوده موجب ارتقا و پیشرفت وضعیت استان شده اند.

علمدار یزدی در پایان ضمن تبریک روز صنعت معدن و تجارت به تمامی فعالان این عرصه ابراز امیدواری کرد تا در سالجاری با همت دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی و با رفع موانع پیش پای این بخش، بیش از پیش شاهد پیشرفت در استان یزد باشیم.

محل برگزاری این مراسم اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اعلام شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =