حجت الاسلام «مهدی قریشی» نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت:چه توافق هسته‌ای به نتیجه برسد و نرسد باید با مستکبرین مقابله کرد و همیشه از مستضعفان و محرومان حمایت کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، حجت الاسلام «مهدی قریشی» در خطبه‌های نماز عید سعید فطربا بیان این‌که ملت ایران باید در برخورد با مسأله هسته‌ای هوشمندانه عمل کنند، اظهار کرد: چه توافق هسته‌ای به نتیجه برسد و نرسد باید با مستکبرین مقابله کرد و همیشه از مستضعفان و محرومان حمایت کرد.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نفی استکبار از اساسی‌ترین اصول اندیشه امام رضوان‌الله بوده و مردم نیز همیشه روحیه استکبارستیزی را دنبال می‌کنند.

امام جمعه‌ی ارومیه با اشاره به خطبه‌ی امیرالمومنین در عید سعید فطر گفت: ای بندگان خدا یکدیگر را بر نیکی و تقوا یاری کنید و به یکدیگر مهربانی و عطوفت داشته باشید، واجبات الهی را در آنچه به شما فرمان داده ادا کنید از جمله برپا داشتن نمازهای واجب، پرداختن زکات و خمس، گرفتن روزه در ماه رمضان، حج ، امر به معروف و نهی از منکر.

وی ادامه داد: از انجام زشتی، بی‌عفتی، شرابخواری، کم گذاشتن در پیمانه و کاستن وزن، ادای گواهی دروغ پرهیز کرده و تقوای الهی را پیشه کنید.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: متأسفانه هم‌اکنون خرافاتی در جامعه رواج یافته و به دین نسبت داده و در عمل فرد و جامعه ظهور می‌کند و در نتیجه موجب آزار و اذیت مردم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خرافات رایج در اغلب شهرها مراسم عید سیاه «قره بایرام» بوده که بهتر است احسان در حق اموات جایگزین این مراسم خرافی شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =