تسنیم نوشت:

دوازدهمین مجمع سراسری نمایندگان انجمن خوشنویسان ایران صبح امروز و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خوشنویسانی از سراسر کشور در تالار وحدت برگزار شد.
دوازدهمین مجمع سراسری نمایندگان انجمن خوشنویسان ایران صبح امروز یکم مرداد 1394 در تالار وحدت و با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحبت‌هایش گفت: مایه افتخار است که امروز در جمع شما بزرگواران، پیشکسوتان و هنرمندان خوشنویسی ایران حضور دارم. امروز که گاه به درازای یک قرن می‌رسد روز چالش است. چالش‌هایی که از یک منظر تهدید و از منظر دیگر فرصت به حساب می‌آیند و تحقق هر کدام به فردیت انسان بر می‌گردد که چگونه با این چالش‌ها برخورد کند.
وی ادامه داد: امروزه سوالات فراوانی پیش روی هنر خوشنویسی است، از سنت و نوآوری گرفته تا موازنه مهارت و معرفت. اگر بخواهیم خوشنویسی به مانند سال‌های گذشته هنری ارزشمند باشد و مخاطبانش را حفظ کند ضرورت دارد این هنر بازنگری شود و به مرور گذشته بپردازیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید به مرور به نقش خوشنویسان و ربطی که به جامعه دارند، بپردازیم و به یاد آوریم که خوشنویسی به مانند همه هنرهای ملی چگونه از دل محدودیت‌ها به آزاداندیشی رسیده است. خوشنویسان خواستار سنت و پرچمدار نوآوری بودند. تاریخ اگر چه کریم و خطاپوش است اما در هر حال سختگیر و حسابگر است.
جنتی گفت: باید از خود بپرسیم که آیا خود را برای پاسخ به آیندگان مهیا کرده‌ایم؟ آیا دیروز و فردا را به درستی می‌شناسیم؟ اقتضائات جهان جدید را می‌دانیم؟ آیا نیازهای جامعه امروز و نسل جدید را دریافته‌ایم؟ خوشنویسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. صد سال گذشته برای خوشنویسی در ایران و جهان اسلام، مقطع مهمی است. از ورود تجهیزات چاپ و رایانه تا سودای تغییر خط.
وی در ادامه سخنانش خطاب به حاضران در تالار وحدت گفت: نمایندگان منتخب انجمن خوشنویسان، وزارت ارشاد از آن روی که برآمده از مردم است و خود را مسئول و حامی هنرمندان می‌داند موظف است که در کنار هنرمندان باشد و دستاورد آنان را قدر بداند. به همین دلیل در ماه‌های گذشته با همکاری معاونت امور هنری و تنی چند از مشاوران برگزیده وزیر، محمدحسین کاتب را به عنوان مسئول انجمن خوشنویسان انجمن ایران برگزیدیم تا دیگر بار همدلی ایجاد شود و تفاوت بین نهاد کانونی و نهادهای برخاسته تمیز داده شود. تشکیل این انجمن این فرصت را بوجود می‌آورد که شاهد همراهی همه و تضارب آرا و ارتقاء سطح کیفی خوشنویسی باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این وزارتخانه بر اساس کاری که در 20 ماه گذشته انجام داده با قاطعیت در مقابل هر اقدام غیرقانونی و خودمحور می‌ایستد. بدیهی است کسانی که از حضور در این مجمع سر باز زدند خود مسئول این عهدشکنی هستند.
جنتی گفت: اینجانب به عنوان وزیر و دوستدار هنر خوشنویسی می‌خواهم کلیه اعضای این مجمع و منتخبان نهایی آن به اصلاح اساسنامه و ساختار انجمن بپردازند و آن را در اولویت کار خود قرار دهند. به امید دستیابی به فردایی شایسته برای هنرمندان ایران و به خصوص هنر خوشنویسی.
وی در پایان خاطرنشان کرد: من بر این باورم که اینگونه انجمن‌ها بهترین دستیار وزارت ارشاد هستند و بهترین پاسدار برای واسپاری کار هنر به کارگزاران هنری‌شان خواهند بود.
دوازدهمین مجمع سراسری نمایندگان انجمن خوشنویسان ایران هم‌اکنون در تالار وحدت و با حضور نمایندگانی از سراسر کشور در حال انتخاب اعضا و هیئت مدیره هستند.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =