این روزها صحبت از دو موضوع در دنیای خبر، سایر اخبار دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. توافق هسته‌ای ایران و غرب و میزبانی جام جهانی 2018 توسط روسیه.

علی کربلایی - خبرگزاری خبرآنلاین/ پس از حملات همه جانبه کشورهای غربی به سپ بلاتر که با دستگیری برخی از مقامات بلندپایه فیفا همراه شد، این مرد سوئیسی از همیشه تنها تر است. 

مردی که قدرتش را از دست رفته می‌بیند و تنها منتظر گذر زمان است تا این روزهای باقی مانده تا پایان مدت ریاستش نیز تمام شود. 

بلاتر شاید فساد خودش هنوز ثابت نشده باشد، اما بر همگان روشن است که چه سیستم فاسدی را ریاست می‌کند. 

پیرمرد تنهای سوییسی حالا یک حامی قدرتمند پیدا کرده است. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور دومین کشور قدرتمند جهان؛ از او به طور جدی حمایت کرده است. حمایت او تنها به تعریف و تمجید از بلاتر ختم نشد و پیشنهاد داد تا به بلاتر جایزه صلح نوبل اهدا شود. 

در روزهایی که در همه مجامع صحبت از جان کری و محمدجواد ظریف؛ دو وزیر امور خارجه کشورهای آمریکا و ایران برای دریافت جایزه صلح نوبل است، پوتین شاهکار کرده است. 

این رییس جمهور، که سال هاست قدرت اول روسیه محسوب می شود، چرا تاثیر توافقات هسته ای بین ایران و غرب را کمتر از میزبانی جام جهانی برای کشورش می‌داند؟ اصلا بلاتر در سال 2015، چه حرکتی غیر از بازداشت معاونانش انجام شده که لایق دریافت چنین جایزه ای باشد؟ 

حقیقت امر این است پوتین هم تنها حامی‌ای که برای میزبانی کشورش می‌بیند، سپ بلاتر است. اتحاد مردهای سوییسی و روس، حسابی غرب را خشمگین کرده  است. این دو فعلا مثال‌هایی برای ضرب المثل «در و  تخته» هستند که حسابی برای هم جور شده اند. 

پوتین برای تطهیر چهره بلاتر چنین پیشنهاد ساده لوحانه‌ای را مطرح کرده است. در حالی که خودش به  خوبی می داند تنها حامی سپ در جهان، دختر بلاتر  و او هستند.

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    2 1
    به حامیان بلاتر کفاشیان رو هم اضافه کن خبر جان