نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: فرصت 30 درصدی به استان های محروم برای جذب نیروهای پزشکی داده شده است که این به ضرر استان های برخوردار تمام خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ حسینعلی شهریاری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:در حال حاضر تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان دارای پزشک و امکانات و تجهیزات پزشکی اند و بیمارستان‌های جدید در منطقه در حال احداث است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه بیش از صدنفر از استان وارد رشته های تخصصی پزشکی شده اند ادامه داد: امسال قرار است 120نفر را در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی در زابل و زاهدان بگیرند که80 نفر از این تعداد بومی منطقه هستند.

رییس کمیسیون پزشکی مجلس افزود: این دانشجویان افرادی بودند که با نمره معمولی قبول نمی شدند بلکه با تلاش فراوان قبول شده اند.

وی با بیان اینکه تحریم دارویی در چند ماه گذشته وجود نداشته است و همچنین تحریم ها نقاط مثبت نیز داشته گفت: تحریم ها در سیستم دفاعی کشور کمک شایانی کرده است در بحث دارو باید آنقدر تلاش کنیم که تولید کننده باشیم واگر این تحریم ها نبود نمیتوانستیم خودمان را به جایی برسانیم.

شهریاری با بیان اینکه ایران از نظر واردات لوازم آرایشی دومین کشور است اضافه کرد: باید در این زمینه فرهنگ سازی در بین مردم انجام شود و به آنها آموزش داد که این وسایل قاچاق است و هیچ گونه تاییدیه پزشکی ندارد واستفاده از آن می تواند در دراز مدت برای پوست خطر ناک باشد.

شهریاری با اشاره به اینکه مهاجرت مردم از روستا به سمت شهر حاشیه نشینی را گسترش داده است گفت: حاشیه نشینی یک مشکل بزرگ است که باید در جهت رفع آن تلاش کرد.

وی در بخشی دیگر ضمن بیان اینکه منطقه آزاد چابهار در راستای اهدافی که پیش بینی شده است حرکت نمی کند عنوان کرد: منطقه آزاد چابهار فقط واردات انجام می دهد در حالی که هدف منطقه آزاد باید تولید و صادرات اجناس باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس اظهار کرد: با توافقات اخیر بازار ها بلاتکلیف شده اند و منتظر اند ببینند چه اتفاقی می افتد بی شک اگر رونق اقتصادی بالا برود تورم پایین می آید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =