مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: برای پیشرفت و توسعه رشته بیلیارد باید از پتانسیل و تجهیزات سخت افزاری باشگاههای خصوصی استفاده کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربايجان غربي عبدالله چمن گلی عصر روز سه شنبه در جلسه تخصصی هیات بیلیارد، بولینگ و پالس افزود: در حال حاضر 30 باشگاه خصوصی در سطح استان وجود دارد که 12 باب از آنها در شهر ارومیه فعالیت می کنند.
وی اظهار کرد: اگر برنامه های بلند مدت و با کیفیتی برای این رشته ورزشی داشته باشیم در آینده شاهد رشد و تعالی آن در سطح کشور خواهیم بود.
وی در خصوص مشکل عدم وجود مربی مجرب برای تیم بانوان استان گفت: جذب مربی زن خارجی از کشورهای همجوار استان باید در دستور کار هیات بیلیارد باشد.
وی گفت: امسال میزبانی مسابقات اسنوکر مردان و زنان قهرمانی کشور را در شهریور ماه بر عهده گرفته ایم و قصد داریم این رقابتها در بهترین سالن ارومیه به انجام برسد.
چمن گلی ادامه داد: میزبانی مسابقات نیازمند رعایت مقررات و ایجاد نظم ویژه ای دارد که استفاده از لباس متحد الشکل و داشتن بیمه ورزشی از مهمترین آنهاست که از دست اندرکاران هیات درخواست می کنم در اجرای آن نهایت دقت را داشته باشند.
رییس هیات بیلیارد، بولینگ و پالس آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: یکی از مشکلات هیات بیلیارد، عدم وجود کارت بیمه پزشکی ورزشی توسط ورزشکارانی است که در باشگاه های خصوصی فعالیت دارند و این امر آمار ورزشکاران فعال این هیات را پایین آورده است.
علیرضا رزمجو اظهار کرد: کمبود اعتبارات و نبود دفتر کار مانع اجرای برنامه های با کیفیت برای هیات شده است که امیدواریم اداره کل ورزش و جوانان حمایت لازم را انجام دهد.
وی افزود: ایجاد پایگاه قهرمانی در ورزشگاه غدیر ارومیه و آغاز فعالیت تمرینی ورزشکاران در این پایگاه اقدام بسیار خوبی است که با بهره گیری از آنها در اغلب اوقات مسابقات منطقه ای کشور و داخلی استانی را برگزار می کنیم.
وی اجرای طرح استعدادیابی برای دو رده سنی زیر 12 و 15 سال را از دیگر برنامه های سال جاری هیات بیلیارد استان عنوان کرد.
رزمجو گفت: فدراسیون بیلیارد لیگ کشوری ندارد و هیات بیلیارد استان مجبور است لیگ خود را در سطح استانی برگزار کند.
هیات بیلیارد ، بولینگ و پالس آذربایجان غربی با 72 ورزشکار بیمه شده در سطح استان فعالیت می کند.
حضور آیسان ملک آرا در عضویت تیم ملی ایران و اعزام به مسابقات آسیایی کره جنوبی از دست آوردهای این رشته در استان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =