۰ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳

حرف نخست را باید با احترام و افتخار اختصاص داد به فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار...

وحید پرندین - حرف نخست را باید با احترام و افتخار اختصاص داد به فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار ، و این روز را به صورت ویژه به خدیجه روزبهانی همسر شهید محمود صارمی (خبرنگار خبرگزاری ایرنا) و تمامی دلسوختگان صحنه تنویر افکار عمومی تبریک گفت که صادقانه و بی آنکه بر روی خود قیمت بگذارند صرفا" جهت انجام رسالت خطیر خبری خود فعالیتی پویا دارند .

مثل هر سال بر طبق سنت دیرین و در دل فصل داغ تابستان ، روزی که سندش را به نام خبرنگار زده اند فرا رسیدمصداق بارز تیتر شهیدان زنده اند شود و این روز تقدیم اصحاب رسانه شود .

• اصحاب رسانه چشمان بیدار جامعه هستند

امسال هم به رسم گذشته یادش را گرامی می داریم و به یمن روز خبرنگار دل در گرو خراش هایی که مسئولین بر قلب پاک استعداد های ناب خبری کشیده اند می بندیم و به یادش فاتحه ای نثار می کنیم برای عزیز مسئول از دست رفته ای که با همان طرح اولیه شکوایه نزد محاکم قضایی ،آزادی بیان را به سخره گرفته است و بنای دموکراسی را از بن ویران کرده است .
باید یاد داد که جایگاه شخصی که عنوان مسئول را به یدک می کشد کجاست؟ قبل از هر چیزی به او تفهیم کرد که برای انتقادات و نقدها پاسخ داشته باشد نه سلاح !

رسانه است که مشکلات را می بیند و با انعکاس آن مسئولین را به تکاپو برای اصلاح می اندازد وبا تیزبینی خود باعث رشد واعتلای جامعه می شود پس جناب مدیری که آزادی بیان را قربانی بغض هایی کرده اید که شاید از کینه های بی تدبیری شما نشات می گیرد .باید به این قرن و گذر زمان وارد شوید که بیان مصائب جزء لاینفک زندگی روزمره است حتی اگر به قول شما نقد سازنده نباشد !

• جایگاه خبرنگار باید بسیار والاتر ارج نهاده شود

خبرنگار را باید هم شان و هم طراز برترین قشر جامعه دانست،چرا که به واقع نبودش بنیان تمام بی تدبیری هاست و حفظ جایگاهش قطعا" رکن اساسی توسعه است ،بی شک فقط نخبگان هر نسل می توانند وارد این فضا شوند و موفق از وادی بیرون بیایند و به قول سالی آدامز خلاصه کردن و جمع بندی گفته ها با ارزش ترین کار است که یک خبرنگار باید این ارزش را با مشقت کسب کند و نتایجش را به زیبایی تقدیم مخاطب کند .

امیدواریم امسال که به رسم سالیان متمادی گذشته که روز خبرنگار ارج نهاده می شود دستاوردی ملموس برای این قشر محبوب داشته باشد که عوایدش مطمئنا" برای همه خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =