مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از ارسال احکام برنامه ششم توسعه وزارت راه و شهرسازی به سازمان مدیریت تا ۱۲ آذر ماه خبر داد و گفت: دولت لایحه برنامه ششم توسعه را در ۹ اسفند ۹۴ تقدیم مجلس خواهد کرد.

رامین یعقوبی درباره زمان‌بندی تدوین احکام راه و شهرسازی برای درج در لایحه برنامه ششم توسعه گفت: ذیل ستاد تدوین برنامه ششم توسعه مستقر در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ۳۰ شورای تخصصی فعالیت می‌کنند. بر همین اساس ۲ شورای برنامه ریزی «حمل و نقل» و «مسکن و شهرسازی و عمران شهری و روستایی» مربوط به وزارت راه و شهرسازی است که باید اطلاعات لازم را برای ستاد تدوین برنامه ششم توسعه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تامین کند.

وی افزود: براساس برنامه‌زمان‌بندی تمامی شوراها باید تا ۱۲ آذر ۹۴ پیشنهادات خود را مطابق دستورالعمل ابلاغی تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه به ستاد تدوین برنامه ششم توسعه ارائه کنند و در نهایت لایحه برنامه ششم در تاریخ ۹ اسفند ۹۴ تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی ادامه داد: مطابق دستورالعمل‌‌ها مجموعه اطلاعات‌ تمامی شوراهای تخصصی شامل بررسی وضع موجود٬ شناخت وضع موجود٬ تحلیل نقاط قوت و ضعف٬ فرصت‌ها٬ تهدیدها٬ چالش‌ها٬ اهداف٬ راهبردهای تجهیز منابع و احکام پیشنهادی تنظیمی تا ۱۲ آذر ۹۴ به ستاد تدوین برنامه ششم توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: ستاد تدوین برنامه ششم توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور که دارای یک شورای تلفیق است و براساس برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده اطلاعات ارسالی را در قالب لایحه تدوین و در نهایت دولت لایحه برنامه ششم توسعه را در ۹ اسفند ۹۴ تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد.

وی ادامه داد: قرار است مجلس نیز تا ۱۵ اردیبشت ماه ۹۵ کار رسیدگی و تصویب لایحه برنامه ششم توسعه را انجام دهد. از زمان ابلاغ قانون تا تیرماه ۹۵ آیین‌نامه‌های اجرایی و برنامه‌های عملیاتی لازم نیز تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

این مقام مسوول در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه احکام دو شورای «حمل و نقل» و «مسکن و شهرسازی و عمران شهری و روستایی» تا ۱۲ آذر به ستاد تدوین برنامه ششم توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال می‌شود، گفت: ذیل این دو شورا کارگروه های تخصصی مشغول تدوین احکام هستند که حوزه حمل و نقل ۵ کارگروه دریایی٬ جاده‌ای٬ ریلی٬ هوایی و هواشناسی دارد.

یعقوبی تاکید کرد: احکام اولیه پیشنهادی کارگروه دریایی٬ هواشناسی و هوایی به شورای حمل و نقل ارسال شده و کارگروه‌های ریلی و جاده‌ای نیز احکام اولیه پیشنهادی خود را تدوین کردند که هم اکنون احکام ریلی در مرحله تصویب هیات مدیره شرکت راه‌آهن و احکام جاده‌ای در مرحله اخذ تاییدیه از هیأت عامل سازمان‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستند که تمامی اقدامات فوق باید در قالب جداول و فرمت دستورالعمل اجرایی تدوین برنامه ششم تهیه و به شوراهای مذکور ارائه شود.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =