ایرنا نوشت:

 یک تشکل تندرو و ممنوع در ازبکستان در یک پیام ویدیویی اعلام کرد که با گروه تروریستی و تکفیری داعش بیعت کرده است.

به گزارش رسانه های تاجیکستان، «عثمان قاضی» رییس گروه «حرکت اسلامی ازبکستان» که فعالیت هایش در این کشور ممنوع است، در این ویدیو اعلام کرد که با «ابوبکر البغدادی» فرمانده گروه داعش بیعت کرده و «سعید حافظ» را به عنوان نماینده البغدادی به عنوان استاندار استان خودخوانده منطقه «خوراسان» اعلام کرد.

با تعیین شدن استاندار منطقه خودخوانده «خوراسان»، «حرکت اسلامی ازبکستان» از «ابوبکر البغدادی» فرمان می برد و افراد این گروه نیز جنگجویان داعش در استان خودخوانده «خوراسان» هستند.

اعضای «حرکت اسلامی ازبکستان» که بیشتر در افغانستان و پاکستان فعالیت دارد، عموما از شهروندان ازبکستان و دیگر کشور های جدا شده از شوروی از جمله تاجیکستان هستند.

«حرکت اسلامی ازبکستان» که گفته می شود با گروه القاعده و طالبان ارتباط دارد از سوی بسیاری از کشورها به عنوان یک تشکیلات تروریستی معرفی شده است. فعالیت این گروه در ازبکستان نیز ممنوع است.

در نقشه ای که گروه داعش منتشر کرده، این گروه برنامه پنج ساله ای را برای گسترش مناطق تحت تصرف خود اعلام کرده است.
در این نقشه، داعش به سرزمین های خاورمیانه، شمال آفریقا و بخشی وسیعی از آسیا و اروپا دست انداخته است. در این نقشه، ایران، افغانستان و مناطق اطراف دو کشور به نام استان «خوراسان» و تحت تسلط داعش معرفی شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =