۰ نفر
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶

اقتصادنیوز نوشت:

 نمایندگی رسمی رنو در ایران، شب گذشته از خودرو رنو سیمبول رونمایی کرد تا فروش این خودرو فرانسوی را رسما در ایران آغاز کند.

 در این مراسم جمشید حسینی، مدیرعامل نگین خودرو با اشاره به خصوصیات فنی رنو سیمبل گفت: این خودرو از موتوری با حجم 1600 سی سی و قدرتی برابر با 105 اسب بخار، برخوردار است و با بررسی‌هایی که داشتیم متوجه شدیم در بازار ایران جای یک خودرو سدان اروپایی با قیمت مناسب خالی است و از این رو شرکت نگین‌خودرو تصمیم گرفت به عنوان نماینده رنو فرانسه در ایران، واردات رنو سیمبل انجام دهد.

حسینی با بیان اینکه رنو سیمبل از سال 2013 به بازار جهانی وارد شده است، گفت: این خودرو در بازارهای بین‌المللی توانسته  به خودرویی موفق تبدیل شود تا جایی که حتی در برخی کشورها رنو سیمبل با توجه به برخورداری از ویژگی‌هایی مانند استهلاک پایین، شتاب مناسب می‌تواند برای نیروهای پلیس و تاکسی هم استفاده شود. 
او با بیان اینکه یکی از دلایلی که محصولات رنو با قیمت‌های پایینی در بازار ایران می‌تواند عرضه شود این است که شرکت نگین خودرو هزینه‌های ناشی از تحریم را متحمل نبوده و مبنای محاسبه قیمت آن کاهش ارزش یورو در مقایسه با دلار مد نظر قرار می‌گیرد. 

او افزود: در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس رنو سیمبل به دلیل قیمت مناسب و امکانات بالایی که عرضه می‌کند، پرفروش بوده و از این نظر با خودروهایی مانند تویوتا یاریس صندوق‌دار و هوندا سیتی قابل قیاس است.

مدیرعامل نگین خودرو در مورد قیمت رنو سیمبل گفت: برای این خودرو در حال حاضر سه تیپ آپشن در نظر گرفته شده که قیمت آن‌ها در مدل پایه حدود 67 میلیون تومان و در مدل‌های فول به حدود 75 میلیون تومان می‌رسد. البته تلاش داریم این خودرو را به قیمت پایین‌تری برسانیم و در بازار ایران عرضه کنیم. 

مدیرعامل نگین‌خودرو درخصوص چشم‌انداز بازار خودرو در ایران گفت: پیش‌بینی‌ام این است که قیمت خودرو بیش از این نمی‌تواند کاهش بیابد زیرا طبیعتا به تولید ملی چنین کاهشی آسیب وارد می‌کند. زیرا برای دولت مهم است فرصت‌های شغلی خود را در کشور به خطر نیندازد. چنین انتظاراتی در سال‌های گذشته هم بوده و در این شرایط باید تلاش شود سیاست‌های کلان خودرو حفظ شود. با شرایط فعلی تصورم این است که قیمت‌ها به‌مرور افزایش پیدا خواهد کرد چراکه نرخ ارزها در حال افزایش است و به همین دلیل خودروها گران می‌شوند. بنابراین هم اکنون بهترین زمان برای خرید خودروهای وارداتی است زیرا مشتریان می‌توانند از تخفیف‌های بسیاری که ارائه شده است، استفاده کنند. 

واردات خودرویی به نام قاجار
حسینی افزود: بازار خودرو ایران یک سدان اروپایی را کم داشت که فکر می‌کنم اصلا قابل مقایسه‌ با خودروهای دیگر در بازار چینی‌ها نیست اما روپیش‌بینی می‌کنم به عنوان یک رقیب برای خودروهای چینی باشد. در واقع ارائه این خودروی فرانسوری آغاز نبردی است که سبب می‌شود رقابت در کیفیت محصولات آغاز شود. همچنین مصرف‌کننده‌ای که بخواهد 68 میلیون تومان 68 تومان بدهد یک خودروی چینی بخرد، مطمئنا محصول فرانسوی را انتخاب می‌کند. 

او افزود: رنو سیمبل نسل جدید ال‌90 است و بسیار خودرو توسعه‌یافته‌ای است. زیرا به لحاظ طراحی‌ بسیار در آن کار شده است. محصول بعدی که شرکت نگین‌خودرو قصد دارد وارد کند، خودروی قاجار است که این خودرو را در بازار اروپا دو ماه است که مشتریان ثبت نام می‌کنند. به جرات می‌توان گفت خودرو قاجار بیانگر این است که رنو طراحی‌های خود را عوض کرده و تحولی بزرگ در طراحی محصولات خود ایجاد کرده به همین دلیل مشتریان منتظر خودرو واراتی دیگری از کمپانی رنو باشند. 

عرضه رنو سیمبل با 6 رنگ متنوع
 جلو دیسک خنک شونده- عقب کاسه‌ای، سیستم ترمز ضدقفل (ASB)، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، دارای دو کیسه هوا (راننده و سرنشین) و پشت سری‌های قابل تنظیم و قفل مرکزی از مشخصات فنی رنو سیمبول است. تهویه مطبوع اتوماتیک، دی لایت (DAY LIGHT)، کامپیوتر سفری (مدیریت پیمایش)، فرمان چرمی، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان، آینه‌های جانبی برقی، چراغ راهنما بر روی آینه، شیشه‌های جلو و عقب برقی، شیشه راننده اتومات (ONE TOUCH)، کنسول جلو، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، سنسور دنده عقب، نشان‌دهنده درجه هوای بیرونی، رینگ آلومینیومی، سیستم صوتی مولتی مدیا، مانیتور هفت اینچ و مه‌شکن جلو و عقب مشخصات رفاهی این خودرو را تشکیل داده است.

در این مراسم اعلام شد گارانتی که شرکت نگین خودرو برای رنو سیمبل در نظر دارد پنج سال یعنی 150هزار کیلومتر است. این خودرو با شش رنگ خاکستری پلاتینیوم، آبی، سفید یخچالی، مشکی متالیک، آبی متالیک، قرمز متالیک عرضه می‌شود. مشخصات فنی دیگر رنو سیمبل نیز چهار سیلندر خطی و گیربکس آن نیز اتوماتیک 4 سرعته تیپ ترونیک است. همچنین سیستم تعلیق آن در جلو (مک فرسون) و عقب (تورشن بیم) است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    13 2
    خجالت بکشه این نگین خودرو. مردم رو چی فرض کردن؟
  • بی نام DE ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    355 7
    اخه هفتاد میلیون قیمت مناسبه
    • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      256 5
      از نظر اینا یا همون مرفهین بی درد بعله قیمت مناسب که چه عرض کنم بگو مفته . اما اکثریت مردم که یا بیکارن و یا شاغل هستن اما حقوق حداقل وزارتکار رو هم بهشون میدن خواب پراید رو هم نمیبینن
    • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      5 4
      مناسب نیست ولی قیمت دلار داره میشه ۳۴۰۰تومان یعنی یه ماشین دوازده هزار دلاری بدون عوارض و مالیات و شماره گذاری میشه چهل میلیون اونام بیاد روش میره بالای شصت میلیون ماشین قیمتش همینه این درآمد ملت پایینه که تو مخارج روزانه هم موندن چه برسه به خرید ماشین
    • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      8 2
      تویوتا یاریس با اون کیفیت تو امارات حدود 45 میلیونه بعد اینا به این ماشین و این قیمت میگن مناسب
    • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      1 2
      بیست هزار دلار میشه خوب در خود فرانسه قیمتش بیست و پنجه در اینجا حرف از قدرت خرید نزده شده
    • امیرحسین IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
      7 2
      کشور خارج تویوتا کرولا آخرین مدل رو می دن 70 ملیون
  • بهزاد A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    14 2
    ملت مونده که چرا با هیچ خودروساز ژاپنی که تو دنیا به کیفیت بالا و استهلاک پایین ماشینشون معروفند کسی اصلا فکر نمی کنه.آخه چرا همش رنو پژو و باز هم رنو پژو و ....
  • بی نام RO ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    2 1
    آخه مرم رو هالو فزض کرده که چی؟ توی اروپا ماشین با نام قاجار اونهم پیش ثبت نام؟ مردم الان از وضع و اوضاع اروپا خبر دارند. از پیش فروش خبری که نیست هیچ اقساطی هفتگی میفروشند دم قسط بدون بهره. ضمنا قیمت این ماشین در اروپا به 30 تومان نمیرسه.
  • بدون نام ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    10 2
    میگه ۷۰میلیون بعد میگه قیمت مناسب میگه ما در تلاشیم قیمت رو بیاریم پایین! دقیقا نحوه تلاشتون چیه! استدلال بعدی اینه که مردم ۷۰ تومن بخوان پول بدن سراغ چینی نمیرن. یعنی خودت داری میگی ما حاشیه سود رو بردیم بالا چون میدونیم چینی نمیخرن. کلا تناقضه حرفاش. مثلا مدیر عامله!
  • اهوازی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    7 1
    آخر این چه جور تبلیغی می کنید اگر ال 90 است خوب ما میریم ال 90 میخریم ارزانت تر و تعمیر و نگهداری آن آسان تر است در ثانی از وارد کنندگان عزیز درخواست می کنیم یکمی جنبه داشته باشند گفتند تحریم لغو می شود نه اینطوری هجوم ببرید به واردات
  • حمید A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    12 1
    تنظیم ارتفاع صندلی، قفل مرکزی، چراغ راهنما روی آینه چه آپشن هایی داره.... دیوانه کنندست خوشبحالمون
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    9 1
    ترمز های عقب کاسه ای، دو عدد ایر بگ و امکانات عادی یک ماشین با قیمت 75 میلیون تومان؟ با قیمت کمتری میشه ماشین چینی خرید خیلی امن تر از این اسباب بازی فرانسوی هست
    • امیر IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      0 0
      اصلا حرف ماشین چینی رو نزنین.بخدا مفت گرونه.هیچ وقت در سریالایی امتحانش نکنین چون از خجالت اب میشین
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    11 1
    نمیخریم ببینیم چیکار میکنید. فرغون سازای بی سلیقه
  • محمدرضا A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    9 1
    چه خبره 70 میلیون.......این ماشین همون ال نوده فقط بدنه و یکسری از تجهیزاتش تغییر کرده
  • مظفرخان IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    8 1
    قیمت مناسب بایست 20000000 تا سی میلیون باشد نه بیشتر 75 میلیون اصلا مناسب نیست بلکه بالاست خداییش تیبا صندوق دار وطنی چی از این کم داره
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    4 1
    مشخصات آن با دنا فرقی ندارد فقط موتور آن 10 اسب بخار ضعیفتر است فکر کنم دنا بهتر باشه. البته بقول قدیمی ها آب در خونه گل آلود است
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    3 1
    این که تو امارات 3800 درهمه. یعنی 32 میلیون تومن.
  • منتقد A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    5 1
    آخی.....چقدر قیمتش مناسبه....آقا یه چهار تا واسه ما بذار کنار.ولی تجدید نظر کنید....به خدا ورشکست میشید
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    2 1
    بعنی چی مردم تا کی باید به زور از ایران خودرو و سایپا خرید کنن؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    1 7
    با توجه به قیمت خودروهای چینی قیمت مناسبی داره.
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 2
    میگفتن قرار نیست کالایی برای فروش وارد بشه.اگر قرار به همکاری باشه باید خط تولید درکشورراه اندازی شه.پس چی شد؟
  • البرز A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    2 1
    هرچی ماشین زشته اینا میارن تو بازار ایران اونم با چی قیمتی........
  • قاسم A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    2 0
    به عنوان تاکسی؟بعد کرایه اش چند میشه؟
  • علی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    1 0
    ماشین خیلی قشنگه اما قیمتش خیلی گرونه
  • بدون نام ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    1 1
    کسی نیست بگه تولید پراید متوقف بشه اخه کشته های سالانه پراید بیشتر از کشته های جنگ ایران وعراق بوده ، تا کی از جان وخون مردم باید به نفع این دوغول مافیایی ایران خدرو وسایپا باید استفاده کنن تاکی؟
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    3 0
    نمی دونم فقط من این جوریم یا بقیه هم همین جورند،چند وقتی است حه هر وقت بیرون می رم و قیمت ها رو می بینم حس اصحاب کهف بهم دست می ده...
  • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    3 0
    قدرت موتور رنو سیمبل، 105 اسب بخار است با گشتاور 147 که در مقایسه با کیا سراتو 1600 سایپا که با حجم موتور مشابه، 124 اسب بخار قدرت و گشتاور 154 است، حاکی از ضعف آن است. قیمت این خودرو باید زیر 60 تومن باشه در مدل فول اون.
  • بی نام RO ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    4 0
    اينكه همون موتور ال 90 است. اينهمه تبليغ براي ورود خودروسازان خارجي باز همون حقه قديمي خودروسازان داخلي استفاده شده.
  • بی نام A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    16 1
    حدود ۳۰ قیمتش بیشتر نیست
  • مجتبی IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    5 0
    این یعنی ماهیگیری در آب گل آلود. انتخاب بین بد و بدتر. اول اینکه کدو حمایت از تولید مگر نه اینکه نگین خودرو وارد کننده خودرو است چرا که کارخانه تولیدی بنام نگین خودرو نداریم. دوم اینکه چرا مدیرعامل محترم شرایط را بجای مقایسه با خودرو چینی با خودروهای اروپایی در کشورهای همسایه مثل ترکیه و قطر و آذربایجان و.. مقایسه نمیکنند؟؟؟ قیمت جهانی این خودرو حداکثر 8000 یورو یعنی کمتر از 30 میلیون تومان است.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    2 0
    اگر راست می گید بجای اینکه واسه خودروهای چینی خودرو ی رقیب وارد کنید برای خودروهای ساخت داخل رقیب قیمتی وارد کنید
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    2 2
    چرا بعداز 50 سال از صنعت خودرو هنوز به دنبال برند های خارجی هستیم چرا هنوز در طراحی و تولید خودرو مستقل نشده ایم. آیا این بعلت بی کفایتی مدیریت کلان و خرد این صنعت نیست؟ آیا این به این علت نیست که دستهایی در کار است که این کشور هم هیمشه در صنعت خودرو مصرف کننده بماند و هیچگاه به استقلال در این صنعت نرسد؟ آیا این به این علت نیست که افرادی در این صنعت سیاست های را پیش می برند تا ما را همواره مصرف کننده و وابسته نگاه دارند؟ آیا برای این صنعت و کشور و این مردم ننگ نیست که در خطوط مونتاژ ما خودروی دیگران و با برند آنها تولید شود؟ چرا نبایستی بعداز 50 سال هنوز یک برند داخلی نداشته باشیم؟ آیا شرکت های خودرو ساز کره ای مثل کیا، هیوندای
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    14 1
    ما خودروی صفر نمیخریم، بزن لایکو تا بفهمن