سینمای ایران در حالی ماه دوم فصل تابستان را به پایان می‌گذرد که غیر از معدود فیلم‌هایی، فروش کلی آثار در حال اکران چندان رضایت‌بخش نیست.

درنا حسین‌زاده: فروش فیلم‌های سینمایی در نیمه تابستان نشان از آن دارد که برخی فیلم‌ها در جلب نظر مخاطب به شکل چشمگیری موفق بوده‌اند و به فروش بالایی دست یافته‌اند و برخی عملا با شکست روبرو شده‌اند. «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان و با بازی لیلا حاتمی و شهاب حسینی از فیلم‌های تازه اکران شده است که در جریان نمایش با استقبال خوبی روبرو شده است. در میان کمدی‌های در حال اکران نیز «نهنگ عنبر» ساخته سامان مقدم همچنان مورد توجه است.

دوران عاشقی

«دوران عاشقی» روایتی از زندگی زنی وکیل است که به یکباره با بحرانی در زندگی شخصی خود روبرو می‌شود. لیلا حاتمی که پیش از این برای بازی در فیلم «ایستگاه متروک» رئیسیان نخستین جایزه جهانی خود را دریافت کرده بود، در این فیلم هم با رئیسیان همراه شد. شهاب حسینی در «دوران عاشقی» نقش یک فرد فعال در عرصه تجارت را بازی می‌کند. بیتا فرهی، پرویر پورحسینی، فرهاد اصلانی و لیلی فرهادپور دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فیلم رئیسیان موفق شد دو سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و همچنین بهترین فیلمبرداری را از سی و سومین جشنواره فجر به دست آورد.

فروش این فیلم سینمایی پس از گذشت 12 روز، از مرز یک میلیارد تومان گذشت.

خداحافظی طولانی

فیلم «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن و به تهیه‌کنندگی علی حضرتی در اولین نوبت اکران عید فطر روی پرده سینماها رفته است.

«خداحافظی طولانی» بعد از عاشقانه خاطره‌انگیز «شب‌های روشن» عاشقانه‌ای دیگر در کارنامه موتمن محسوب می‌شود؛ فیلمی که با روایتی ساده سعی می‌کند به دور از غلو و زیاده‌گویی ماجرای یه یک عشق را روایت کند.

فیلم تازه موتمن با روایتی ساده و نگاهی جامعه‌شناسانه و روانکاوانه ماجرای زندگی یک طبقه از اجتماع را بیان می‌کند؛ قشری از جامعه که اتفاقا در فیلم‌های سال‌های اخیر چندان فضایی برای نمایش خود نیافته‌اند و درام موتمن زمانی برای دیده شدن این گروه از جامعه را فراهم می‌کند.

«خداحافظی طولانی» ماجرای عشقی از طبقه کارگر جامعه را جلوی دوربین برده است. داستان فیلم، درباره کارگری ساده به  نام یحیی است که در کارخانه ریسندگی کار می‌کند. او پس از تبرئه از اتهام قتل جنجالی همسرش و آزادی از زندان، در مقابل اجتماعی قرار می‌گیرد که او را مقصر می‌پندارد.

فرزاد موتمن خود  سعید اقاخانی را برگ برنده این فیلم می داند و امیدوار است تا مردم و مخاطب عادی جامعه با این فیلم ارتباط درستی برقرار کنند و دوستش داشته باشند.سعید آقاخانی نیز می‌گوید همیشه فکر می‌کرده توانایی ایفای نقش غیرطنز را داشته، اما پیش از «خداحافظی طولانی» فرصت پرداختن به آن ایجاد نشده بود.

علاوه بر آقاخانی، ساره بیات و میترا حجار و نادرفلاح بازیگران اصلی این فیلم هستند.

فیلم موتمن در مدت 28 روز اکران عمومی در تهران و شهرستان‌ها 168 میلیون تومان فروخته است.

گینس

محسن تنابنده با «گینس» توانست در نخستین ساخته سینمایی خود به فروش نسبتا قابل قبولی دست پیدا کند، اما حاصل کار او در جلب نظر منتقدان چندان موفق نبوده است.

این فیلم در مدت 48 روز نمایش توانسته دو میلیارد و 850 میلیون تومان در تهران و شهرستان‌ها بفروشد.

«گینس» ماجرای مردی است که می‌خواهد رکوردی را در گینس ثبت کند و حالا اتفاقاتی طنزآمیز شرایط تازه‌ای را برای او به وجود می‌آورد. رضا عطاران در این فیلم سینمایی همبازی تنابنده است.

نهنگ عنبر

«نهنگ عنبر» ساخته سامان مقدم همچنان بیشترین فروش روزانه را در بین فیلم‌های در حال اکران دارد. این فیلم در مدت 83 روز نمایش عمومی در تهران و شهرستان‌ها به فروش 6 میلیارد و 380 میلیون تومان رسیده است.

فیلم جدید مقدم روایتی از زندگی مرد و زنی است که از سال‌های دور با هم آشنا بودند، علاقه‌ای میان آنان وجود داشته، گاه دست زندگی آنان را کنار هم قرار داده و زمانی جدایی افتاده است. مقدم این قصه را با لحنی طنز و با بازی رضا عطاران و مهناز افشار در نقش‌های اصلی داستان روایت کرده است.

ويشكا آسايش، هانيه توسلي، رضا ناجي، نادر سليماني، اميرحسين رستمي، حسين سليماني و امید روحانی دیگر بازیگران فیلم هستند. فیلمنامه این کار را مانی باغبانی به همراه مونا زاهد نوشته است.

از رئیس جمهور پاداش نگیرید

آنچه از فیلم کمال تبریزی به اکران عمومی رسید، نسخه‌ای کوتاه و اصلاح شده است؛ فیلمی که به گفته کارگردانش سئانس‌های اکران به صورت عادلانه نیز به آن نرسیده و در نتیجه چنان که تصور می‌شد، نتوانسته به فروش چشمگیری دست پیدا کند. «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» در مدت 48 روز اکران در تهران و شهرستان‌ها به فروش 350 میلیونی دست یافته است. فیلم تبریزی ماجرای مسافرت یک مدیر به مکه برای حج است؛ سفری که اتفاقاتی دور از انتظار را برای او به همراه دارد.

حسن معجونی،‌ مرحوم امیر آقالو، بهمن زرین‌پور و آتیلا پسیانی از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم تبریزی برای آنکه بعد از هفت سال به نمایش عمومی درآید با ممیزی‌هایی مواجه شد. این تغییرات به گفته افرادی که فیلم را پیش از ممیزی دیده بودند، روی لحن و شوخی‌ها تاثیرات زیادی داشته است.

مردن به وقت شهریور

«مردن به وقت شهریور» به جای فیلم سینمایی «رستاخیز» به نمایش عمومی درآمده است. «رستاخیز» به دلیل اعتراض‌های خیابانی گروهی در نخستین ساعات اکران به دستور سازمان سینمایی از پرده پایین کشیده شد. بعد از یک هفته انتظار سالن‌های سینما برای بازگشت این فیلم به پرده سینما، خبری از اکران دوره فیلم احمدرضا درویش نشد و در نتیجه «مردن به وقت شهریور» جای آن را گرفت.

«مردن به وقت شهریور» با بازی حمید فرخ‌نژاد، هانیه توسلی، نازنین بیاتی و ترلان پروانه ماجرای یک خانواده را روایت می‌کند.

این فیلم در مدت 14 روز در تهران و شهرستان‌ها 183 میلیون تومان فروخته است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    8 2
    اين دوستاني كه برنامه هفتو تعطيل كردند ، تنها برنامه اي كه به رويدادهاي سينما در ثدا و ثيما مي پرداخت، الان چه پاسخي به مخاطبين دارن كه بدن? ارگاني كه پاسخگو نباشه همين ميشه ديگه
  • بی نام RO ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    6 1
    من هفته پیش برای اولین بار بدون خوندن نقد و صرفا با اعتماد به تیم قوی بازیگران رفتم فیلم دوران عاشقی رو دیدم و واقعا پشیمونم. فیلم فاقد هرگونه نوآوری بود و با ریختن چهار پنج تا تم اصلی فیلم های دهه هشتاد تو مخلوط کن هرکسی می تونست همچین چیز بی سر و تهی خلق کنه. حتی عنوان فیلم هم ربطی به محتوای فیلم نداشت. تنابنده هم که با گینس داره قدم در راه استاد دهنمکی می ذاره. به نظرم دیگه به نام بازیگران هم نمی شه برای دیدن فیلم خوب اعتماد کرد.
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    5 5
    دوتا فيلم زيبايي كه تو يه ماه اخير ديدم نهنگ انبر و عصريخبندان بود ... سينما خداروشكر فيلم هاي داغون خيلي كم پيدا ميشه مثل فيلم هاي ده نمكي و ...
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    8 4
    نهنگ عنبر عالیه واقعا یه سینما و عطاران ..