تسنیم نوشت:

سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله به مناسبت نهمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی از لحظاتی پیش آغاز شد.
به گزارش شبکه  المنار، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سالگرد پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه از لحظاتی پیش آغاز شد.
مراسم نهمین سالگرد پیروزی مقاومت لبنان بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006 با حضور شخصیت‌های سیاسی و نظامی لبنان و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در منطقه وادی الحجیر آغاز شد.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله سخنان خود را در این مراسم با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) آغاز کرد. وی همچنین به تمام حاضران خیر مقدم گفت.

ابراز همدردی نصرالله با بازماندگان شهدای تروریستی شهرک صدر عراق

دبیرکل حزب الله گفت پیش از آنکه سخنان خود را آغاز کنم لازم می دانم به نام تمام حاضران، آنچه در عراق روی داده را به ملت عراق و بازماندگان جنایت تروریستی در شهرک صدر بغداد که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، تسلیت بگویم؛  جنایتی که بیش از 80 شهید و 200 زخمی به جا گذاشت‬. ملت عراق و دیگر ملت‌های منطقه هم اکنون در نبردی طولانی مدت با اندیشه‌های تکفیری و تهدید بزرگ داعش در منطقه روبرو هستند.‬
نصرالله در ادامه با اشاره به پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه گفت: این روز پیروزی الهی بار دیگر خداوند را شکر می‌کنیم و در چنین روزی، پروردگار متعال صداقت ما و صداقت ملتمان را مشاهده کرد و پیروزی خود را بر ما نازل گردانید.‬ لازم می دانم از همه کسانی که مبارزه و مقاومت کردند و شهید شدند، زخمی شدند و همکاری کردند و حمایت کردند، تقدیر و تشکر کنم‬.
وی افزود: لازم می دانم همچنین از مجاهدانی که در جنگ جولای 2006 شهید شدند، تقدیر کنم و آنهایی هم هستند که همچنان می جنگند و پیروزی آفرین هستند و در تمام این نبردها معجزه ساز شده‌اند.
نصرالله ادامه داد: اکنون زبان من از بیان تشکر و تقدیر از این عزیزان ناتوان است از این رو به جای سخن گفتن، دستان خانواده شهدا و مجروحان را می بوسم و تمام آنهایی که جانفشانی کردند و به برکت آن این پیروزی ها محقق شد و این پیروزی شما همواره پایدار و همیشگی به خواست خداوند خواهد بود‬.

پیروزی در جنگ 33 روزه پیروزی الهی بود

وی افزود: سخنان من همچون سخنان قبلی، در بخش‌های مختلفی متمرکز خواهد شد از این رو ابتدا خواستار این هستم تا امروز را به نام روز پیروزی الهی در جنگ جولای ثبت کنیم‬‎. این روز همچون روز بیست و پنجم می خلاصه کننده پیروزی مقاومت و همچون چهارده آگوست، نشانگر پیروزی ملت است از این رو لازم است این پیروزی خلاصه کننده تمام پیروزی‌ها باشد‬‎ و نشانگر پیروزی لبنان در جنگ جولای است‬.
نصرالله گفت: امروز نخستین روز از پایان تجاوز دشمن نیز به شمار می رود. در این روز‌، خانواده های وفادار لبنان توانستند به اماکنی که از آنها رانده شدند بازگردند و به شهرها و روستاهای خود در جنوب و بقاع و حومه جنوبی بیروت بازگشتند‬.
دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: این خانواده ها برای اولین بار بدون ترس و بدون هیچ خجالتی باز گشتند چرا که ایمان آوردند که دشمن شکست خورده است و ایمان آوردند که مقاومت، معادله جدیدی را به وجود آورده است‬‎
وی گفت: بازگشت آنها به مثابه قوی ترین پاسخ مردمی و روحی و سیاسی و فرهنگی و رسانه ای و میدانی و جهادی بر ضد دشمن و اهداف آن بود و این بازگشت نشان دهنده ایمان راسخ آنها به سرزمین آبا و اجدادیشان بود و این امر با وجود تمام خطرات و چالش‌ها محقق شد.‬

آنچه در جنگ 33 روزه به دست آمد، یک معجزه واقعی الهی بود

نصرالله اظهار داشت: برای آنکه، آنچه را به دست آوردیم از لحاظ قلبی و عقلی در دل ما ثابت بماند باید بگوییم که ما در برابر یک پیروزی الهی قرار داشتیم که خداوند آن را به ما عنایت کرده بود. آن کسی که تمام موازین و معادلات قدرت جنگی را در نظر داشته باشد می تواند به سادگی درک کند که آنچه در جنگ جولای به دست آمد، یک معجزه واقعی الهی بود‬. از این رو نمی توان آنچه به دست آمد و پیروزی حاصل از آن را با علل و اسباب مادی معمولی بررسی کرد‬‎
وی با اشاره به برگزاری وادی الحجیز برای این مراسم گفت: انتخاب این مکان(وادی الحجیر) به این منظور بوده است تا از این طریق، مقایسه ای درباره پرونده های منطقه از همین مکان آغاز شود‬‎. در همین دره(وادی الحجیر) کنفرانس تاریخی معروف برگزار شد و امام سید عبدالحسین شرف الدین خطیب این منبر بود و اولین رهبر آن و امام عقل و حکمت و حماسه و جهاد آن بود. در این کنفرانس، علمایی از تمام بخش‌های لبنان و رهبران و سرانی از مناطق مختلف به این مکان آمدند تا در مسیری که او مشخص کرده بود، و راهی که او تعیین کرده بود، جهاد کنند.‬‎

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: این همان راهی است که رهبری آن به امام ناپدید شده، امام موسی صدر واگذار شد. امام موسی صدر همان کسی بود که این راه را استوارتر و باثبات تر و پیشرفته تر کرد و ابعاد جدیدی به آن بخشید و فرزندان این دو، هم اکنون ادامه دهنده آن تعهدات در مسیر آن راه هستند و در این راه تا امروز گام می نهند و در بیعت خود برای آن رهبران بزرگ با صداقت و مجاهدت و حضور در عرصه های مبارزه وفادارند.‬

به گزارش تسنیم، این مراسم راس ساعت 17 و 30 به وقت لبنان(19 به وقت تهران) در منطقه "وادی الحجیر" با  عنوان"نصرکم دائم"(پیروزی شما همیشگی است) با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود لبنان و مقاومت آغاز شد.
نمایندگان مقامات بلندپایه لبنان، نماینده میشل عون رهبر جریان ملی آزاد از تشکل‌های مسیحی همپیمان حزب الله و سفیر جمهوری اسلامی ایران از جمله شخصیت‌های مهم شرکت کننده در این مراسم به شمار می روند.
در  ادامه فیلمی درباره جنگ 33 روزه و دستاوردها و موفقیت‌های رزمندگان حزب الله لبنان در برابر متجاوزان صهیونیست از جمله موضوع مهم انهدام تانک‌های میرکاوا پخش شد.

در ادامه این مراسم، سرودهایی با مضمون پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی توسط گروه سرود حزب الله به صورت زنده اجرا شد.‬‎
‫منطقه وادی الحجیر که نماد بزرگی در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی بود، از این نظر اهمیت داشت که شاهد درهم شکسته شدن اقتدار نظامی اشغالگران و انهدام تانک‌های میرکاوای آنها که به شکست ناپذیری خود افتخار می کردند، بود. رزمندگان حزب الله در همین منطقه بود که نظامیان صهیونیست را زمینگیر کردند و مانع پیشروی آنها شدند.

مشروح سخنرانی نصرالله متاقبا ارسال می شود.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    9 4
    درود بر سید مقاومت
  • بی نام A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 1
    درودبرمقاومت که امید ماشیعیان درمقابل این تروریست های وحشی است