جماران نوشت:

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: هنوز هیچ مذاکره ای با مقامات عربستانی برای راه اندازی مجدد حج عمره نشده است. باید تا اواسط موسم حج تمتع که حدود یک ماه دیگر است، ببنیم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

حجت الاسلام  سید علی قاضی عسگر  در پاسخ به سؤالی در مورد اقدامات انجام شده توسط مقامات ایرانی برای راه اندازی مجدد حج عمره، اظهار کرد: ما نمی توانیم هیچ کاری انجام دهیم؛ چون هنوز هیچ چیز معلوم نیست.

وی تاکید کرد: هنوز مقامات عربستانی خاطیان این جنایت را به مجازات اعمالشان نرسانده اند و تا این اقدام از سوی عربستان انجام نشود، در خصوص حج عمره اقدامی نخواهد شد.

سرپرست حجاج ایرانی بیت الله الحرام با تأکید بر اینکه ما همیشه تا ماه شعبان عمره را برگزار می کردیم و هیچ موقع قبل از حج تمتع عمره نداشتیم، افزود: معمولا ما یک ماه به عمره می رفتیم که آن یک ماه تعطیل شده است.

قاضی عسگر همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا مذاکره ای با مقامات عربسانی در رابطه با بازگشایی مجدد حج عمره انجام شده است؟ گفت: نه هنوز هیچ مذاکره ای با عربستانی ها در این رابطه انجام نشده است. اجازه بدهید یک ماه دیگر که تقریبا اواسط حج باشد ببینیم که آنجا چه انفاقی می افتد.

 در پی حادثه ای که هشتم فروردین ماه امسال برای 2 نوجوان ایرانی در فرودگاه جده اتفاق افتاد، مقامات کشور از تاریخ 24 فروردین تصمیم گرفتند که سفر عمره را تا اعمال اشد مجازات برای عاملان این جنایت به حالت تعلیق درآورند. در حالی به ایام حج تمتع نزدیک می شویم که هنوز 2 مأمور پلیس فرودگاه جده به کیفر عمل شیطانی خود نرسیده اند و مقامات و مردم کشورمان کماکان منتظر اعمال مجازات برای آنها هستند.
29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاجی IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 1
    حج و عمره یک عمل سیاسی و عبادی است و حضور ایرانیان در موسم عمره بسیار میتواند موثر و راهگشا جهت نامین سیاستهای کشور مان باشد انشالله دو مامور خاطی سعودی به اشد مجازات میرسند و مشتاقان زیارت حرم رسول الله و بیت الله الحرام که سالها در نوبت و انتظار هستند به ارزوی خود میرسند .دیدن همه مسائل از عینک بدبینی چاره کار نیست .هر چند با بازگشائی مجدد اعزامها ، تقاضای تشرف نسبت به گذشته بسیار کمتر خواهد بود و در حال حاضر افراد دارای فیش عمره در حال فروش اسناد خود و یا عودت فیش به بانکهای عامل ملی و ملت هستند.
  • علی IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    7 0
    من حکم حلال و حرامش رو نمی دونم .با اینکه آرزومه که روزی بتونم که برم .ولی اگه مردم غیرت داشته باشند خودشون نمیرن حتی وقتی باز بشه .تا وقتی میدونیم پولمون داره خرج میشه تا وهابیا حالشو ببرن و روز بروز چاقتر بشن