اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امروز به دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت رفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آن ها در این دیدار درباره موضوع حق پخش با آیت الله هاشمی رفسنجانی صحبت کردند. شهرام دبیری عضو هیات رئیسه فدراسیون درباره این دیدار می گوید: «قبلا مجلس تصویب کرده بود که برای حق پخش فوتبال، ردیف بودجه دیده شود اما شورای نگهبان این مصوبه را رد کرد. وزیر ورزش هم نامه ای برای آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت و در پی همین نامه، ما به دیدار ایشان رفتیم تا مجمع تشخیص مصلحت در این بحث وارد شود. آقای هاشمی در این مورد قول همکاری دادند که اگر هر کاری از دست مجمع تشخیص مصلحت بربیاید انجام خواهد داد.»
او درباره مخالفت شورای نگهبان با موضوع حق پخش فوتبال گفت: «شورای نگهبان قبلا مخالفت کرده و الان اگر مجمع تشخیص مصلحت با این موضوع موافقت کند، مشکل حل می شود چراکه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره همین مسائلی که مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان قرار می گیرد تصمیم گیری خواهد کرد. اگر مجمع در این مورد مصوبه ای داشته باشد، گشایشی انجام خواهد شد.»
دبیری در پاسخ به این سوال که با توجه به زمان بر بودن کارها، آیا در لیگ برتر پانزدهم فوتبال می تواند حق پخش دریافت کند؟ گفت: «ما می دانیم که رئیس مجمع تشخیص مصلحت، نامه وزیر ورزش را به آقای رضایی، دبیر مجمع ارجاع داده اند تا در جلسه مجمع مطرح شود و درباره آن تصمیم گیری کنند. به هر حال گفته اند که اگر این موضوع قانونی باشد، به آن رسیدگی خواهد شد. برای رسیدن به حق پخش فوتبال، می توان از طریق تفاهم نامه ای که فدراسیون فوتبال با سازمان صدا و سیما امضا کرد هم اقداماتی انجام دهیم. شاید بر اساس آن توافق نامه هم بتوانیم به پول برسیم.»
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در توضیح این موضوع که آیا واقعا می شود از راه IP TV به درآمدزایی رسید، گفت: «نمی دانم که می شود درآمدی از این راه داشت یا نه. به هر حال این موضوع هم مشکلاتی دارد و راه اندازی آن حتی اگر ممکن باشد، زمان می برد و نمی توان از الان پیش بینی کرد که به این فصل می رسد یا نه. ما باید تلاش کنیم که همه کارهای مربوط به آن را انجام دهیم و به راه حلی نهایی درباره آن برسیم.»
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =