رییس کمیته ملی المپیک می گوید برای بازیهای المپیک ریو 2016 "وایلد کارت به ایران تعلق نمی گیرد.

سایت کمیته ملی المپیک نوشت:کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک اظهار مطلب فوق افزود:  اصطلاح وایلد کارت که مدتی است کمیته بین المللی المپیک از آن بعنوان سهمیه دعوتی یاد می کند مختص کشورهایی است که در رشته ها مختلف؛سطح، جایگاه و رتبه ای مناسبی در سطح قاره و جهان ندارند. بدین ترتیب IOC با دادن سهمیه دعوتی به آنها زمینه حضور ورزشکارانشان در بازیهای المپیک را فراهم می آورد.

وی ادامه داد: کاروان ورزشی ایران با موفقیت ورزشکارانش در مسابقات کسب سهمیه المپیک 2012 لندن و همچنین جایگاه مناسبی که در جدول مدالی بازیهای المپیک بدست آورد باعث شد تا دیگر سهمیه مورد اشاره به جز یکی دو رشته که قوانینش متفاوت است به ایران تعلق نگیرد.

هاشمی با اشاره به استثنا بودن قوانین رشته های شنا و دو ومیدانی اظهار داشت: به جز این دو رشته در باقی رشته های المپیکی تکلیف سهمیه های دعوتی (وایلد کارت) را کمیته بین المللی المپیک با مشورت فدراسیون های بین المللی هر رشته مشخص می کند. بدین نحو که بعد از اتمام دوره زمانی مسابقات کسب سهمیه و اعلام لیست نفراتی که موفق به کسب سهمیه شده اند به کشورهای مورد نظر سهمیه هایی اعطاء می گردد تا آنان نیز در بزرگترین رویداد ورزشی چند رشته ای شانس حضور داشته باشند.

وی در پایان به معرفی لیست کشورهایی که در قاره آسیا از این سهمیه می توانند استفاده کنند پرداخت و گفت: تا المپیک 2008 پکن ایران نیز در این لیست قرار داشت و بعضا در برخی رشته ها وایلد کارت نیز می گرفت اما طبق لیست اعلام شده از سوی IOC در این دوره فقط کشورهای افغانستان، بنگلادش، بوتان، برونئی، کامبوج، عراق، اردن، لائوس، لبنان، مالدیو، میانمار، عمان، پاکستان، فلسطین، سوریه، سریلانکا، تیمور، امارات و یمن هستند که در قاره آسیا از این نوع سهمیه می توانند استفاده کنند.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =