لغو و تعلیق مجوز ۱۵۲ آژانس فروش بلیت هواپیما/ از این سایت ها بلیت نخرید

اسامی بیش از ۱۵سایت غیر قانونی فروش بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به پلیس فتا اعلام شده تا در جهت مسدود کردن این سایت‌ها اقدام شود.

مدیركل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شركت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری از اعلام اسامی بیش از۱۵ سایت غیرقانونی فروش بلیت هواپیمای به پلیس فتا برای مسدود کردن این سایت‌ها خبر داد و گفت: خرید اینترنتی بلیت هواپیما فقط از سایت‌های این ۱۳ شرکت مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری است و سایر سایت‌های اینترنتی مورد تایید این سازمان نیست.

به گزارش خبرآنلاین؛مرتضی دهقان  درباره نابسامانی در فروش بلیت‌های چارتری گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما توسط هیچ‌یک از آژانس‌های دارای مجوز سازمان هواپیمایی کشوری‌ (مجوز بند الف) انجام نشده و این اقدامات بیشتر از سوی سایت‌های غیرقانونی صورت می گیرد.

وی خواستار برخورد مراجع قانونی با سایت‌های غیرقانونی فروش بلیت‌ هواپیما شد و گفت: در همین راستا هفته گذشته اسامی بیش از ۱۵سایت غیر قانونی فروش بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به پلیس فتا اعلام شده تا در جهت مسدود کردن این سایت‌ها اقدام شود.

مدیركل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شركت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری گفت: درخواست ما از مردم این است که در صورت مشاهده این گونه سایت‌ها، اسامی آنها را به سازمان هواپیمایی کشوری یا سازمان تعزیرات حکومتی همراه مستندات اعلام کنند چراکه این سایت‌ها مصداق گرانفروشی بلیت‌های هواپیما هستند.

دهقان ادامه داد: هماهنگی لازم بین سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان تعزیرات حکومتی وجود دارد و در صورت مشاهده حتما از سوی سازمان تعزیرات برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه البته تعداد محدودی از بلیت‌ها به صورت چارتر فروخته می‌شود و اغلب بلیت‌ها به صورت برنامه‌ای از طریق سیستمی به فروش می‌رسد افزود: به طور طبیعی در روزهای پرترافیک مسافری نمی توان به تمام تقاضاهای سفر پاسخ داد بنابراین معمولا در این ایام توسط برخی سایت‌های اینترنتی از این شرایط سوء استفاده می‌شود و نسبت به فروش بلیت‌های هواپیمایی به نرخ گران اقدام می‌کنند.

مدیركل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شركت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری به پایگاه خبری گفت: برای شناسایی سایت‌های غیرقانونی، سازمان هواپیمایی کشوری باید نسبت به خرید بلیت اقدام کند چراکه باید مستندات خود را برای گرانفروشی بلیت به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کند.

دهقان در پاسخ به این سوال که متقاضیان خرید بلیت‌ها اینترنتی چگونه می‌توانند از قانونی یا غیرقانونی بودن سایت‌ها مطلع شوند به پایگاه خبری گفت: به طور قاطع اعلام می‌شود به جز سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی که مستقیم نسبت به فروش بلیت اقدام می‌کنند هر گونه خرید اینترنتی بلیت‌های هواپیما از سایت‌های دیگر غیرقانونی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مدیركل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شركت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ شرکت هواپیمایی در صنعت حمل و نقل هوایی فعال هستند گفت: خرید اینترنتی بلیت هواپیما فقط از سایت‌های این ۱۳ شرکت مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری است و سایر سایت‌های اینترنتی مورد تایید این سازمان نیست. ضمن اینکه با وجود فروش بلیت‌ها توسط سایت‌های غیرقانونی اصلا پروازی برای بلیت‌های فروخته شده وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر بلیت‌های هواپیما از سوی آژانس‌های دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری فروخته شود قطعا نسبت به تعلیق یا لغو مجوز این دفاتر اقدام می‌شود، گفت: علاوه بر بیش از ۵۰۰ اخطار به دفاتر فروش بلیت هواپیما، مجوز ۲۰ آژانس فروش بلیت لغو و مجوز ۱۳۲ آژانس نیز به دلیل رعایت نكردن قوانین و مقررات و تطبیق با آئین نامه دفاتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق شده است.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    5 0
    کدام شرکت ها؟؟؟؟/
  • بهنام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    6 0
    با سلام ، شما میفرمایید فقط میبایست از سایتهای این 13 شرکت هواپیمایی خرید کنیم ولی من از سایت علی بابا به دفعات بلیط خرید کردم و مشکلمو حل کرده لطفا توضیح بفرمایید این سایت مربوط به چه شرکت هوایی میباشد. ضمنا خودتان هم در سایتتون تبلیغشو میکنید. در آخر خواهش میکنم نام سایتها رو هم لطفا عنایت بفرمایید اعلام کنید. با تشکر
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    3 0
    یعنی اینم شده مثل موسسات و بانک های غیر مجاز که اسمشون رو اعلام نمیکنند یا کسایی که اختلاس های بزرگ کردند یا کارخانه های متخلف. کی قراره شفاف سازی بشه اگه مجاز یا غیرمجازند حداقل اسمشون رو بگید تا مردم بیشتر سرگردون نشند.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    2 0
    132 تا ازانس چه خبره ؟دزدی تو روز روشن
  • علی زالی A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    2 0
    کدوم سایتها؟ اینجور اخبار به چه درد می خورد واقعا
  • علیرضا A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    3 0
    خودتون که این خبر رو میزارید یه بار از روش میخونید ببینید که کموکسری چیزی نداشته باشه؟؟؟ الان کدوم سایتارو میگین ؟؟؟ من نمیدونم اینا که غیر مجازن پس چجوری دارن فعالیت میکنن. الان دولت میگه موسسات غیر مجاز دارن سود بیشتری میدن. آخه یعنی چی؟ اگه غیر مجاز هستن پس چجوری دارن کار میکنن؟ خدایا خودت کمک کن
  • کیانا A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    4 0
    این چه مدل اطلاع رسانی بود ؟ که من که الان عجله خرید دارم ندونم از کجا بخرم ؟ خب اون 13 تا کدومند و اون 152 تا کدوم ؟ اگه واقعا تخلف کردند خب درست و با اسم شرکت ها به طور رسمی اعلام شه تا مردم دچار مشکل نشند .. همه اینا به کنار،،،،حالا کدوم ارگان مسئول نظارت بر آزانس های هواپیمایی بئده که اینقدر کوتاهی کرده تا به جایی برسیم که 152 شرکت به خودشون اجازه تخلف بدن و فقط 13 شرکت تابع قانون باشند ؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
    1 0
    سلام من از سایت علی بابا بلیط خریداری کردم و وقتی برام ایمیل شد ساعت عوض شده بود و همچنین جای مقصد و مبدا هم عوض شده بود بلافاصله تماس گرقتم و مشکل رو گفتم در پاسخ گفتند که باید کنسل کنم و در حدود 80 هزار تومان متضرر شدم در حالیکه اشتباه از من نبود. جالب اینجاست که حین بلیط گرفتن دوستم هم کنارم بود و با هم صفحات رو دنبال می کردیم و من تنهایی این کار رو انجام نمیدادم که بگم حتما اشتباه کردم موضوع رو پیگیری کردم و قرار شد لاگ صفحات رو برام بفرستند و اگر شما اونا رو دیدین منم دیدم. خواستم اطلاع رسانی کنم که با همین کارا کلی پول به جیب می زنند. من که دیگه از این سایت هیچگونه بلیطی خریداری نمیکنم.
  • ب ب IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    0 1
    با درود بنده هم 3 بار از این سایتهای اینترنتی بلیت هواپیما خریدم که از این 3 بار خرید دو بارش را به مشکل برخوردم یک بار در فرودگاه گفتند که این بلیت اعتبار نداره و برو بلیت جدید بخر یک بار هم 5 ساعت مانده به پرواز زنگ زدند و گفتند پرواز کنسل شده است بعدا فهمیدم که پرواز انجام شده بوده و بلیت هایی که ارزان قیمت خریداری شده بودند بی شرف ها خودشون کنسل کرده بودند و جای انها را با مبالغ بیشتر به فروش رسانده بودند برای تهیه بلیت باید فقط به دفاتر مراجعه کرد والسلام