آواز خواندن شجریان برای هاشمی رفسنجانی تکذیب شد

روزنامه شرق نوشت: خبر آماده‌سازی یک تصنیف با مضمون و محتوایی درباره خدمات و تلاش‌های آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی توسط محمدرضا شجریان تکذیب شد.

در روزهای گذشته برخی سایت‌ها گزارش داده بودند به پیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی، محمدرضا شجریان در حال آماده‌سازی تصنیفی با مضمون و محتوایی درباره خدمات و تلاش‌های آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی است.

سایت تدبیر ٢٤ در همین‌باره نوشته بود: «این کار موسیقایی که از چندی پیش و به سفارش معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده، ابتدا در جلسه بزرگداشت حافظ که در همین نهاد علمی و آموزشی برگزار شد مطرح شد. شجریان بعد از دریافت این پیشنهاد، ابتدا با فروتنی، نداشتن شرایط مناسب برای خواندن آواز و مشکلات کهولت سن برای حنجره را بهانه‌ای برای نپذیرفتن این پیشنهاد کرده است اما در ادامه و با توضیح اهمیت این موضوع و اختصاص بودجه‌‌ای در شأن استاد آواز ایران، این پیشنهاد در دستور بررسی و برنامه‌ریزی برای تهیه ترانه مناسب توسط ایشان قرار گرفت».

بااین‌حال روز گذشته مؤسسه دل‌آواز - شرکت انحصاری پخش آثار محمدرضا شجریان- این خبر را تکذیب کرد. همچنین بنابر گزارش ایسکانیوز، طه هاشمی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، اساس این خبر را کذب‌محض دانسته و گفته: تاکنون نه مذاکره‌ای با آقای شجریان در این زمینه شده است و نه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نیاز به چنین کاری دارد. طه هاشمی ادامه داده: اگر ما می‌خواستیم چنین کاری کنیم نیاز نبود آن را مخفیانه انجام دهیم و آن را حتما علنی می‌کردیم. هاشمی در پایان صحبت‌های خود از انعکاس چنین اخباری که دروغ محض است، اظهار تأسف کرده و مهم‌ترین رسالت رسانه را انعکاس حقایق دانسته است.

خبرگزاری فارس که اقدام به بازنشر این خبر کرده بود، تصاویری از حضور شجریان را در همایش چهارروزه حافظ در معیت میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در کنار این خبر آورده است.

این خبر در حالی منتشر و سپس تکذیب شد که در روزهای گذشته لغو کنسرت این خواننده در استانبول خبرساز شده و برخی رسانه‌های اصولگرا مدعی شده بودند دلیل لغو این برنامه عدم استقبال مخاطبان از آن بوده است. کنسرت شجریان پیش از این قرار بود در استانبول ترکیه برگزار شود اما، ٢٩ مرداد سایت دل‌آواز در اطلاعیه‌ای رسمی از لغو این برنامه خبر داد هرچند، اكنون قونیه جایگزین استانبول شده است.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    2 8
    چرا؟ اتفاقا خیلی هم به هم می یان.
  • علي A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    2 6
    تا نباشد چيزکي مردم نگويند حرفها
  • دلفانی DE ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    3 1
    من هنوز می گم شایعه است هیچی هم هنوز معلوم نیست اما به نظرم شان استاد از این جور پول ها و حرفا بالاتر