کمبود اکسیژن در سبلان جان کوهنورد اصفهانی را گرفت

کوهنورد 62 ساله اهل شهر آران بیدگل اصفهان که برای صعود به قله سبلان به مشگین شهر آمده بود به خاطر کمبود اکسیژن و افت فشار در ارتفاعات کوه سبلان، دچار سکته قلبی شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین شهر در این مورد گفت:  ساعت ۲۳ شب نیروهای امداد ونجات هلال احمر به منطقه سنگ پروانه، نزدیک به دریاچه قله سبلان برای حمل جسد کوهنورد ۶۲ ساله اصفهانی عزام شدند که در حمل این کوهنورد به علت اضافه وزن زیاد به مشکل برخوردند و مجبور شدیم دو نیروی امداد و نجات به همراه ماشین کمکی برای حمل جسد به محل اعزام کنیم.

عباس انوری آذر افزود: این کوهنورد که ۱۲۰ کیلو وزن داشت و به خاطر کمبود اکسیژن و افت فشار هوا در ارتفاعات کوه سبلان دچار سکته قلبی شده بود از طریق تلفن ۱۱۲ به هلال احمر اطلاع رسانی شد و با تلاش نیروهای امداد و نجات هلال احمر بعد از پنج ساعت تلاش موفق شدیم جسد کوهنورد را به پناهگاه موجود در دامنه کوه رسانده و تحویل نیروهای انتظامی دهیم تا اقدامات لازم برای فوت شده انجام شود.

وی با اشاره به اینکه این کوهنورد به همراه گروه کوهنوردی از شهر آران بیدگل اصفهان برای صعود به قله سبلان به مشگین شهر آمده بودند، ادامه داد: علت این حادثه نامناسب نبودن شرایط جسمی این کوهنورد از جمله اضافه وزن و تنگی نفس در ارتفاعات گزارش شده که امید واریم کوهنوردان با رعایت مسائل ایمنی از بروز اینگونه حوادث جلوگیری کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =