شهردار کرج گفت: 100 میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت سازمان قطار شهری به حساب شهرداری این کلانشهر واریز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین البرز به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی ترکاشوند با اشاره به تاخیر طولانی و وعده های مکرر برای تکمیل مترو افزود: در طول تمام سال های گذشته پیگیری های متعددی را برای اجرا و تکمیل قطار شهری کرج صورت گرفته است لیکن با توجه به اینکه سهم دولت و شهرداری در تامین اعتبارات متروی شهری کرج مساوی بوده است، رایزنی های لازم و مکرر در خصوص دریافت حق السهم مترو از دولت انجام گرفته است اما شرایط تحریم و محدودیت های شدید اقتصادی، امکان پرداخت کامل این دیون را برای دولت میسر نساخت.
وی ادامه داد: بر همین اساس، شهرداری کرج با دریافت مجوزهای لازم اقدام به انتشار و فروش اوراق مشارکت پروژه ملی مترو به شهروندان کرده است که این اوراق در مجموع 100 میلیارد تومان از نیازهای احداث خط 2 قطار شهری این کلانشهر را تامین خواهد کرد.
به گفته وی، در حال حاضر تمامی اوراق توسط بانک شهر و در زمان تعیین شده، فروخته شد و مبلغ مورد نظر به طور کامل جذب شده است.
ترکاشوند با یادآوری اینکه احداث و تکمیل این طرح ترافیکی یکی از نیازها و اولویت های جدی شهر در حوزه حمل و نقل درون شهری است، پیش بینی کرد: با توجه به موفق بودن اجرای طرح فروش اوراق مشارکت و استقبال از سوی شهروندان، احتمال تکرار این اقدام در سه مرحله دیگر وجود دارد. به این معنا که 300 تا 400 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز از طریق فروش اوراق مشارکت در مراحل مختلف برای تکمیل خط 2 جذب شهرداری خواهد شد.
شهردار کرج از جمله شروط تعیین شده از سوی بانک مرکزی و معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری برای دریافت مجوز فروش اوراق را اجرای مرحله به مرحله طرح و جذب تمامی مبلغ تعیین شده در هر مرحله عنوان کرد و ادامه داد: بر همین اساس در هر مرحله، فروش اوراق مشارکت تا سقف 100 میلیارد تومان انجام می گیرد.
ترکاشوند، جذب رقم های مذکور را برای تکمیل خط 2 قطار شهری ذکر کرد و اظهار داشت: این ارقام می تواند وضعیت این طرح کلان عمرانی و ترافیکی که سال ها در انتظار تزریق بودجه معطل مانده است را در خط 2 بهبود قابل توجهی بخشیده و امکان تکمیل آن را تا سال آینده تا حد بسیار زیادی تقویت کند.
به گفته این مسئول، به رغم همه محدودیت های اقتصادی و اعتباری در سازمان قطار شهری و شهرداری کرج، با اقدامات متعددی که تاکنون از سوی این دستگاه و با حمایت شورای اسلامی شهر صورت گرفته، بخش های زیادی از ایستگاه ها و تونل های قطار شهری احداث شده و تجهیزات آن نیز به طور مستمر در حال خریداری و نصب است.
شهردار مرکز البرز یکی از اقدامات ارزشمند در این زمینه را خرید دو رام قطار برای راه اندازی خط 2 دانست و اذعان داشت: تجهیزات سیگنالینگ در تونل ها و ایستگاه های قطار شهری در حال نصب است و در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز که بخش قابل توجهی از آن هم اکنون از طریق فروش اوراق مشارکت فراهم شده، این طرح تا سال آینده تکمیل شده و قطارهای خریداری شده روی ریل بهره برداری قرار خواهند گرفت.
کلیددار ایران کوچک خاطرنشان کرد: به طور قطع با راه اندازی قطار درون شهری کرج، بار سنگینی از دوش ترافیک مستقر در روی زمین و معابر شهری این کلانشهر برداشته خواهد شد و شهروندان می توانند بسیاری از ترددهای خود را به وسیله این دستگاه عظیم و مجهز به فناوری روز از زیر زمین انجام دهند.
وی در پایان تاکید کرد: اجرای این طرح از سال های گذشته تحت حمایت شهروندان و صبوری آنان بوده و امید است با همراهی آنان شاهد افتتاح قطار شهری کرج تا پایان سال آینده باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =