۰ نفر
۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اعلام ثبت هزار و 688 تخلف حادثه ساز در این استان گفت : رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی یک الزام اخلاقی و بخش از حقوق شهروندی است .

به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ مراد جعفري در جلسه ساماندهي موتورسيكلت ها اظهار داشت : رانندگي مانند امور ديگر زندگي، تحت قوانين اخلاقي بوده و مجري آن وجدان اخلاقي انسان‌هاست لذا تخلف از قوانين رانندگي، تخلف از اصول اخلاقي بوده و موجب تنزل از مقام انسانيت مي شود.
وي افزود :اگر رانندگان با نگاه اخلاقي، خود را ملزم به رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي بدانند حضور يا عدم حضور مجري قانون، نقشي در رعايت و يا عدم قوانين رانندگي نخواهد داشت و در اين صورت فرار از پليس راهنمايي ممكن ، ولي فرار از وجدان اخلاقي غير ممكن مي شود.
جانشين فرمانده انتظامي استان با اعلام اينکه تخلف از قوانين راهنمايي و رانندگي نيازمند برخورد قانوني است گفت : رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي، نه تنها يك الزام قانوني و اجتماعي است، بلکه يک الزام اخلاقي و حقوق شهروندي است .
وي تصريح کرد: يکي از دلايلي که مي توان علت رعايت نکردن قوانين راهنمايي و رانندگي ذکر کرد ، پايين بودن احساس پيوند اجتماعي اجتماعي افراد است .لذا براي رعايت بهتر قوانين راهنمايي و رانندگي بايد احساس تعهد ،تعلق ، مسئوليت اجتماعي و مشارکت اجتناعي را دربين شهروندان افزايش داد.
جعفري برهم خوردن نظم شهري، مشکلات تردد، بروز تصادفات و اختلال در رفت و آمد رااز پيامدهاي منفي رعايت نکردن قوانين راهنمايي و رانندگي بيان و خاطر نشان کرد : رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي بخشي از حقوق اجتماعي جامعه بوده و بخشي از زندگي است.
وي با اعلام اينكه در پنج ماهه سال جاري تخلفات حادثه ساز هفت درصد در سطح استان زنجان كاهش داشته گفت : در اين مدت هزار و 688 مورد تخلف حادثه ساز مثل انحراف به چپ و سبقت غير مجاز ثبت شده كه آمار بالايي است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =