نماینده مردم شهریار در مجلس می گوید: اگر در کشور دو یا سه حزب قوی باشد در کم شدن تخلفات انتخاباتی از سوی نامزدها موثر خواهد بود.

حسین گروسی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به تخلفات برخی نامزدها در انتخابات مجلس از جمله تلاش برای خرید رای، خاطرنشان کرد: زمانی که انتخابات کلید می خورد باید چارچوب هایی برای تبلیغات نامزدها نیز تعیین شود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس افزود: از مواردی که به عنوان چارچوب باید به آن اشاره کرد طرح انتخابات استانی است که البته در میانه راه، دچار اشکالاتی شد و باید ایرادهای آن مرتفع گردد.

نماینده مردم شهریار در خانه ملت با اشاره به محاسن طرح استانی شدن انتخابات گفت: حوزه هر قدر وسیع تر باشد، امکان نفوذ اینگونه موارد و تخلفات کاهش می یابد و افراد کمترمی توانند با دادن شام ، ناهار ، پول و وعده و وعید افراد در رقابت های انتخاباتی موفق شوند اما در حوزه هایی که کوچکتر است این نفوذ بیشتر می شود که باید دستگاههای نظارتی و امنیتی از جمله شورای نگهبان و وزارت اطلاعات این موارد را رصد کنند.

وی افزود: مهم ترین مسئله ای که می تواند اینگونه هزینه ها را کاهش دهد، آگاهی مردم است، و در این رابطه ما هر چه از ارزش های انقلاب اسلامی همچون ایثار، گذشت و کنارگذاشتن بداخلاقی ها الگو گرفته و بتوانیم فرهنگ سازی کنیم می شود اصل قضیه را خود به خود حل کرد.

گروسی یادآور شد: از سوی دیگر، هر چه فیلترهای بیشتری بگذاریم ، کسانی که بخواهند از شیوه های مادی در انتخابات استفاده کنند نفوذ کرده و خواسته خود را عملی خواهند کرد اما امیدواریم به گونه ای این فیلترها اعمال شود که در حد قانونی از تخلفات جلوگیری کند ولی در کنار این موضوع، نباید از فرهنگ سازی نیزغافل شویم.

نماینده مردم شهریار در مجلس با اشاره به فعالیت احزاب و گروههای سیاسی در کشور خاطرنشان کرد:احزاب باید خود را تقویت کنند و ما باید در کشور دو یا سه حزب قوی داشته باشیم که در انتخابات اعتماد مردم را جلب کنند.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما خلاء وجود این احزاب قدرتمند احساس می شود و احزاب موجود بیشتر خلق الساعه هستند و زمان شروع انتخابات ها به صحنه می آیند و پس از آن محو می شوند ، در صورتی که احزاب باید آنقدر قوی شوند که از فردی که به عنوان نماینده به مجلس می فرستند همواره پشتيبانی کنند.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    12 0
    مملکت نماینده اش با شام ونهار انتخاب بشه حال وروز بهتراز این نباید داشته باشه
  • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    7 0
    یعنی همین شام ونهار هم می خواهید قطع کنند؟
  • بی نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    1 4
    گروسی نماینده فعال و لایقیه . عملکردش تو 2 ذوره نمایندگیش خیلی خوب بود امیدوارم باز هم رای بیاره
  • متین پارسا IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    2 1
    اقای گروسی نمایننده مردم شهر قدس میشه بگید چرا پل ورودی شهر قدس که 7 ساله داره خاک می خوره پیگیری نمی کنید چرا شهر قدس یه سینما نداره ؟
  • علی A1 ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    7 0
    مردم خودشان باید شعور انتخاباتی داشته باشند.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    5 0
    من خودم در زمان انتخاباتی که آقای گروسی رای آوردند فعالیت می کردم ایشان از جمله کسانی بودند که با تشریفات و هزینه های تبلیغاتی زیادی رای آوردند اونوقت خبر آنلاین از ایشون نظر خواهی می کنی خب معلومه مملکت به این روز میوفته. جرات داری اینو نمایش بده
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    3 0
    خدا کنه ناهار وشام بدن به گرسنه ها ولی این نیست .جای دیگه خراب است
  • عطا IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    1 0
    هر کاندیدایی که نهار و شام داد مردم باید نهار و شامش را بخورند ولی بهش رای ندهند تا آدم بشه
  • عطا IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    3 0
    آخه جای تاسف دارد که به همه کاندیداها یک وام بزرگ با بهره 4 درصد میدهند که یک مقداری از آن را خرج میکنند و بقیه اش را در بانک میگذارند و سود 22درصدش را میگیرند اگر با بقیه اش کلاه کلاه نکنند