خبرگزاری فارس نوشت: شهردار کرج گفت: ساخت تقاطع های غیرهمسطح در این کلانشهر به عنوان یک اولویت اجتناب ناپذیر برای مقابله با معضل ترافیک ادامه می یاید.

علی ترکاشوند روز شنبه در بازدید از طرح ساخت تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) در بلوار یادگار امام افزود: تلاش ما این است که مشکلات ترافیکی به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسوولان هر چه سریعتر مرتفع شود.
وی، با یادآوری اینکه برای ساخت تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) 250 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: براساس تمهیدات اندیشیده شده این طرح 150 روز زودتر از موعد به بهره‌برداری می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: البرز در حالی بیش از 18 درصد بار ترافیکی کشور را به دوش می‌کشد که تنها نیم ‌درصد از شبکه راه‌های مواصلاتی در این استان واقع است.
وی ادامه داد: براساس آمارهای موجود، بیش از 800 هزار دستگاه انواع وسایط نقلیه سبک و سنگین در سطح استان به ویژه در کلانشهر کرج تردد می‌کنند که سالانه حدود 540 میلیون تردد را شامل می‌شود.
شهردار کرج گفت: ترافیک علاوه بر تشدید آلودگی هوا و مشکلات زیست‌محیطی، موجب هدررفت منابع و ذخایر ملی و سرمایه‌های مادی و معنوی می‌شود و سلامت روحی و جسمی شهروندان را نیز به مخاطره می‌اندازد که رفع این بحران حاد یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های جدی مدیریت شهری کرج به ‌شمار می‌رود.
وی در تشریح سیاست‌های مدیریت شهری کرج به منظور روان‌سازی ترافیک در سطح این کلانشهر، ساخت و بهره‌برداری از تقاطع‌های غیرهم‌سطح را یادآور شد و گفت: به‌رغم رکود درآمد شهرداری‌ها که متاثر از فضای حاکم بر اقتصاد ملی می‌باشد، طی دو سال اخیر شاهد بهره‌برداری از تقاطع‌های غیرهمسطح شهدای ارتش، شهدای دانش‌آموز، شهید کچویی، حافظ، شهدای غواص و پل مکمل سوم خرداد با اعتباری افزون بر هزار میلیارد تومان بوده‌ایم که نشانگر عزم ملی و مدیریت جهادی شورای اسلامی شهر نیز است.
وی در ادامه سخنان خود به تقاطع‌های غیرهم‌سطح مکمل پل فردیس، مکمل پل حصارک، میانجاده، مهرویلا و حامی با پیشرفت فیزیکی بالا اشاره کرد و گفت: این تقاطعات نیز در فواصل زمانی مشخص مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و به طور قطع در تسهیل و روانسازی ترافیک نقش به‌سزایی ایفا خواهند کرد.
شهردار کلانشهر کرج در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت افتتاح تقاطع غیرهم‌سطح امام خمینی (ره) اشاره کرد و بیان داشت: رویکرد شهرداری کرج در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی صیانت از محیط زیست است لذا در جریان احداث تقاطع غیرهم‌سطح امام خمینی (ره) شاهد جابه‌جایی بیش از 900 اصله درخت با هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر 360 میلیون ریال بودیم تا همسو با سیاست‌های زیست‌محیطی مدیریت شهری، حیات عرصه‌های فضای سبز دچار تهدید نشود.
به گفته وی، اوایل مهرماه سال جاری و همزمان با فصل بازگشایی مدارس شاهد بهره ‌برداری از تقاطع بلوار باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =