نسیم آنلاین نوشت: محمد خان بلوکی، رییس کانون انجمن های صنفی رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالا درباره قیمت و وضعیت باربری بیان داشت: قیمت باربری به عرضه و تقاضا بستگی دارد، و در حال حاضر نیز مدتی است که تقاضا بسیار کم شده، بنابراین قیمت باربری و کرایه حمل نیز پایین آمده است.

وی ادامه داد: الان به شدت در بحث بار رکود وجود دارد، هر ساله از اول فروردین تا دهم اردیبهشت چنین رکودی وجود داشت اما امسال این رکود تا همین امروز نیز کشیده شده است، به طوری که بسیاری از ماشین‌ها برای مدت زیادی باید در صف انتظارِ بار بمانند. یعنی از 10 کامیون تنها 4 کامیون نوبت بارش فرا می‌رسد و 6 ماشین می‌خوابد.

وی با بیان این که 6 ماه است که "بی باری" کشور را گرفته، گفت: زمانی ماشین تا به بندرامام یا بندرعباس می‌رسید بالافاصله نوبت بارش می‌شد اما در رکود کنونی وضعیت به گونه‌ای شده است که به اصطلاح گفته می‌‍شود 12 تا 14 روز ماشین خواب دارد، یعنی در حقیقت باری وجود ندارد که بتوان آن را منتقل کند.

بلوکی اضافه داشت: وضعیت بارهای کشاورزی که مربوط به مناطقی در سمت و سوی جیرفت می‌شود بهتر است اما در رابطه با بحث بار صنعتی که مربوط به مسیر بنادر است رکود بیداد می‌کند.

وی با بیان این که این کانون نیاز به توجه بیشتری از سوی دولت دارد، گفت: متأسفانه مشکلات زیادی وجود دارد، فرسودگی ناوگان، کم بودن تسهیلاتی که دولت می‌دهد، قیمت بالای کامیون‌ها و بالا بودن قطعات یدکی با نرخ آزاد از آن جمله است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای حمل کالا تصریح کرد: از ناوگان ما حدود 200 هزار دستگاه کامیون بالای 25 سال عمر دارند و کاملا فرسوده هستند، حتی برخی از کامیون‌ها عمرشان به 40 سال هم می‌رسد و این در حالی است که استاندارد عمر کامیون برای اروپا 7 سال و برای آسیا 12 سال است. در حقیقت در بعضی موارد سه برابر عمر استاندارد یک کامیون از عمر کامیون‌های ما گذشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید این کامیون‌ها نوسازی شود، و ما در انتظاریم تا ببینیم که دولت چه تصمیمی خواهد گرفت. تمامی این مسائل و کمبود قطعات یدکی و بالا بودن قیمت آن شرایطی را به وجود آورده که سرانجام کار چیزی برای خود راننده باقی نماند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صاحب چند دستکاه کامیون A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    12 5
    والا بخدا ما ورشکسته شدیم کامیونها خوابیدن بارنیست اگه باشه خرج حقوق راننده و لاستیک و حق بیمه را نمیده نمیصرفه کسی هم نیست بدادما برسه
  • محسن A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    9 6
    واقعا به مشكل خيلي بزرگي اشاره كرديد. از اين جهت ميگه مشكل بزرگ چون واقعا خانواده بزرگ حمل و نقل دچار بحران و مشكل شده است. يه زماني مثلا 90 الي 92 واردات انواع سويا و دانه هاي روغني و دامي و شكر و برنج در حد بسيار بالاي بود و زماني كه شما محموله خود را در مقصد تخليه ميكردي هنگام برگشت هم انواع مواد معدني جهت حمل و تحويل در بند و به منظور صادرات به وفور يافت ميشد و كرايه هم در حد نرمال و قابل قبول بود. امروزه به هيچ وجه واردات وجود ندارد و انواع دانه هاي روغني ، دامي ، شكر و برنج به هيچ وجه به بندر وارد نمي شود.
  • رسول A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    3 0
    دوران حمل ونقل جاده ایی به پایان رسیده است به فکر روشهای ارزانتر باید بود.