معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری کرج از برپایی سمینار آموزشی ارائه خدمات شهرداری در شهر الکترونیک طی دو روز 24 و 25 شهریورماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ،بهروز آقامحمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در دوره حاضر بر ایجاد شهر الکترونیک و ارائه خدمات دولتی و اجتماعی در قالب و بستر فناوری های الکترونیک استوار بوده و یکی از برنامه های جدی نظام در این زمینه، تامین و اصلاح زیرساخت های مورد نیاز برای دستیابی به اهداف تعیین شده در این راستاست.
این معاون با بیان اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز فناوری های مرتبط با فضای مجازی امروزه به همه حوزه های اجتماعی رسوخ کرده و کمتر فردی از جامعه است که به شیوه مستقیم یا غیرمستقیم با ابزارهای مرتبط با این بخش در تماس نباشد، اذعان داشت: نمی توان در جهانی که مبنای بسیاری از تحولات و ارتباطات در آن به حوزه فضای مجازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات باز می گردد، از این اصل اساسی و بسیار مهم غافل ماند.
آقامحمدی گفت: از طریق آموزش نحوه استفاده صحیح و موثر از این ابزار و امکانات می توان به یکی از الگوهای مناسب در اداره شهرها و دولت ها دست یافت.
وی، شکل گیری شهر الکترونیک را از خاستگاه های آتی و برنامه ریزی شده در دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست تا از این طریق شاهد کاهش بسیاری از هزینه ها و ترددهای اضافی در شهرها بوده و بتوان با کمترین هزینه و صرف زمان به اهداف مورد نظر دست یافت.
این مسئول در ادامه عزم شهر کرج برای تحقق شهر الکترونیک را جدی خواند و تاکید کرد: در این حوزه اقدامات متعددی صورت گرفته و در حال انجام است که پیش نیاز اساسی همه این امور، اصل آموزش برای بکارگیری صحیح امکانات و تجهیزات فناوری های نوین و فضای الکترونیک می باشد.
دکتر آقامحمدی، برپایی سمینار آموزشی «ارائه خدمات شهرداری در قالب شهر الکترونیک» را به همین منظور برشمرد و یادآور شد: این سمینار برای مسئولان شهرداری کرج در رده های معاونین شهردار، مدیران و معاونین مناطق 12 گانه و مدیران عامل سازمان ها به اجرا در می آید و حضور این افراد در سمینار با توجه به تاکیدات شخص شهردار، ضروری است.
حضور مهندس ضیایی؛ شهردار الکترونیک شهر شیراز به عنوان یکی از شهرها و شهرداری های پیشگام در ایجاد شهر الکترونیک در این سمینار، از نکات برجسته و قابل طرح بود که معاون برنامه ریزی شهرداری کرج در سخنان خود به آن اشاره داشت.
آقامحمدی در پایان به ذکر محل و زمان برپایی سمینار نیز اشاره کرد و گفت: افتتاحیه این سمینار که در روزهای دوشنبه و سه شنبه در سالن اجتماعات مجتمع رفاهی میلاد شهرداری کرج برپا می شود، ساعت 8 صبح فردا با حضور مسئولان ارشد شهری خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =