دومین المپیاد ورزشی فرهنگی وزارت نفت، به میزبانی شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران در مجتمع اقامتی، تفریحی و آموزشی توسکای شهرستان نوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه چالوس، رئیس ستاد برگزاری دومین المپیاد فرهنگی ورزشی وزارت نفت گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی وزارت نفت ترویج ورزش همگانی و رسیدن به نرم‌های سلامتی در بین خانواده‌ها است.
حسن نصراصفهانی در حاشیه مراسم اختتامیه دومین المپیاد ورزشی فرهنگی وزارت نفت که به میزبانی شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران و در مجتمع اقامتی، تفریحی و آموزشی توسکا شهرستان نوشهر برگزار شد، اظهار کرد: دومین المپیاد ورزشی فرزندان دختر زیر 18 سال کارکنان وزارت نفت با حضور 400 ورزشکار در 4‌بخش وزارت نفت اعم از شرکت ملی نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی به‌ مدت 5‌روز برگزار شد.
وی افزود: ورزشکاران در 7‌رشته ورزشی والیبال، بسکتبال، شنا، بدمینتون، شطرنج، تنیس روی میز و ژیمناستیک به مصاف هم رفتند.
نصر‌اصفهانی خاطر‌نشان کرد: این‌دور از بازی‌ها از طریق کادر داوری که با هماهنگی فدراسیون‌های مربوطه معرفی شدند به‌میزبانی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه دومین المپیاد ورزشی فرزندان دختر زیر 18 سال کارکنان وزارت نفت با حضور بازیکنانی از تمام شرکت‌ها و شهرهای مختلف برگزار شد، تصریح کرد: سیاست‌های ورزشی در صنعت نفت بر اساس راهبردهایی است که وزیر نفت ابلاغ کرد تا در بخش ورزش‌های همگانی و دستیابی به نرم‌های سلامتی در بین خانواده‌ها تلاش شود.
عضو شورای مرکزی ورزش وزارت نفت در ادامه با بیان اینکه وزارت نفت در بخش قهرمانی و حرفه‌ای نیز فعالیت دارد، افزود: علاوه بر نگاه ویژه به ورزش‌های همگانی در صنعت نفت آشنایی شرکت کنندگان با یکدیگر و برقراری ارتباطات خانوادگی بین همکاران در شرکت‌های مختلف کشور، تبادل افکار آنان با همدیگر و به اشتراک گذاشتن تجربیات و انتقال ایده‌ها و فرهنگ‌های مختلف از جمله اهداف متصور در برگزاری این المپیادها است.
وی در مورد شیوه انتخاب بازیکنان و راه‌یابی آنان به دومین المپیاد ورزشی وزارت نفت نیز گفت: مسابقات تابع آئین‌نامه‌هایی است که همراه با ارزیابی نسبی کادر مجرب تعیین می‌شود و در هر دوره با نظارت بر تمامی مسابقات ارزیابی شده تا بر اساس خروجی سالانه بررسی و بر همان اساس سیاست‌گذاری ‌شود.

 

 

شرکت نفت متولی امر حمایت و پویایی زنان در ورزش

در ادامه مدیرکل ورزش وزارت نفت با اشاره به سیاست‌های کلان در حوزه ورزش در این وزارتخانه گفت: شرکت نفت یکی از منحصر‌به فردترین دستگاه‌ها در امر حمایت و پویایی زنان در جامعه و ورزش است.

غلامرضا شاه‌کرمی، با بیان اینکه حضور و مشارکت زنان در عرصه فعالیت‌های ورزشی از سیاست‌های کلان صنعت نفت کشور ما محسوب می‌شود، اظهار کرد: مقام ارشد وزارتخانه که همواره حامی بانوان بوده و هست این‌بار نیز حامی 100درصدی از حضور ورزشکاران توانمند در این المپیاد بدون تبعیض جنسیتی شد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این المپیادها ایجاد انگیزه رقابتی در عرصه ورزش همگانی‌است که شالوده بهترین منتخبین 4‌شرکت اصلی صنعت نفت با تشکیل بهترین تیم‌ها در رده سنی زیر 18‌سال به رقابت بپردازند.

شاه‌کرمی با بیان اینکه منتخبین در این‌دور از مسابقات زیر نظر کمیته فنی، ارزیابی و استعداد یابی شدند، گفت: به‌دلیل ایجاد انگیزه و شناسایی استعدادهای ورزشی در این المپیادها امیدواریم برگزیدگان در این المپیاد علاوه بر عضویت در تیم‌های قهرمانی صنعت نفت بازوی اجرایی ورزش کشور نیز باشند.

 

 

 

برگزاری 8‌ المیپاد در سطح صنعت نفت به‌صورت سراسری

دبیر اجرایی المپیاد ورزشی وزارت نفت نیز در حاشیه این المپیاد توضیح داد:

هشت المپیاد به‌صورت سراسری در صنعت نفت برگزار می‌شود.

زهره زارعچیان اظهار کرد: در المپیادهای ورزشی که در وزارت نفت برگزار می‌شود، تلاش می‌کنیم ضمن ایجاد فضایی شاد و سالم با محوریت  رقابت و ورزش، استعدادهای برتر را شناسایی کرده و این چهره‌ها را در مسیر صحیح هدایت کنیم.
وی افزود: برگزاری این المپیادها خصوصا در سنین زیر 18 سال، علاوه بر ترویج و رشد ورزش همگانی سبب توسعه ورزش قهرمانی هم در سطح صنعت نفت و هم  با ایجاد انگیزه هرچه بیشتر برای نشان دادن توانایی‌ها و معرفی به تیم‌های لیگ برتر و ملی فراهم می شود.

زارعچیان ادامه داد: المپیاد ورزشی دختران زیر 18سال وزارت نفت از14شهریور ماه با حضور حدود 400 ورزشکار برتر 4شرکت اصلی، 80 داور در هفت رشته ورزشی در مجموعه تفریحی ورزشی توسکا آغاز به کار کرد.

وی با اعلام اینکه دومین المپیاد ورزشی وزات نفت با حضور 6کاروان که هر کدام در هفت رشته ورزشی شرکت دارند افزود: شرکت ملی پالایش و پخش از دو کاروان الف و ب به‌دلیل گستردگی مناطق و کارمندان تحت پوشش و همچنین شرکت ملی نفت ایران نیز در قالب دو کاروان الف و ب در این المپیاد حضور یافت.

مسئول ورزش بانوان شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی کشور از کسب رتبه نخست تیم پالایش الف در رشته بسکتبال خبر داد و بیان کرد: در مجموع رقابت‌های تیم‌های بسکتبال در این دور از مسابقات تیم نفت ب و پالایش ب به‌ترتیب توانستند رتبه‌های دوم و سوم رشته بسکتبال را از ان خود کنند.

وی با اشاره به نتایج تیمی و انفرادی بازیکنان در رشته شطرنج نیز گفت: تیم‌های پالایش الف، گاز و پتروشیمی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کشب کردند.

زارعچیان ادامه داد: در رشته ورزشی شنا نیز در گروه تیمی و انفرادی تیم پالایش الف، نفت ب و پالایش ب به ترتیب اول تا سوم شدند.

وی از برتری تیم شرکت گاز در رشته بدمینتون در دومین المپیاد ورزشی دختران زیر 18‌سال وزارت نفت خبر داد و اعلام کرد: تیم شرکت پتروشیمی و پالایش الف نیز رتبه‌های دوم و سوم این دور از مسابقات را به‌دست آوردند.

دبیر اجرایی دومین المپیاد ورزشی دخرتن زیر 18 سال وزارت نفت در مورد نتایج مسابقات ژیمناستیک این دور از المپیاد خاطر‌نشان کرد: تیم شرکت پتروشیمی، نفت الف و پالایش و پخش الف به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

وی با اشاره به برترین‌های رشته پینگ پونگ این دور از مسابقات اظهار کرد: تیم های نفت الف، گاز و نفت ب نیز رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

زارعچیان عنوان کرد: در رشته والیبال نیز تیم پالایش الف، گاز و نفت ب نیز مقام‌های اول تا سوم را به‌دست آوردند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در دوره قبل المپیاد زیر 18 سال وزارت نفت، چهره های مستعدی شناسایی شدند و در حال حاضر عضو باشگاه های معتبر هستند، گفت: قطعا در این دوره هم چنین چهره هایی در مسابقات حضور دارند و در آینده آن ها را در لیگ برتر رشته های مختلف و در میادین ورزشی بین المللی می‌بینیم.

 

 

 

ایجاد نشاط و سلامت در جامعه کارکنان وزارت نفت
دبیر ستاد برگزاری دومین المپیاد ورزشی دخترن زیر 18 سال وزارت نفت با شاره به اینکه ورزش یکی از ارکان حفظ سلامت و نشاط است، گفت، یکی از اهداف برگزاری این مسابقات حفظ سلامت و طراوت جامعه خانواده صنعت نفت است.

ناصررضاعلی خاطر نشان کرد:

یکی از نکات حایز اهمیت المیپادهای ورزشی وزات نفت نجام ورزش حتی در مناطق محروم کشور است که با توجه به گستردگی صنعت نفت در تمام شهرهای کشور توسعه یافته است.

وی با اشاره به دیگر اهداف برگزاری این المپیاد عنوان کرد: علاوه بر ایجاد انگیزه جهت رشد ورزش و حضور ورزشکاران، کارکنان و خانواده‌های صنعت نفت در میادین ورزشی  است چرا که ورزش یکی از ارکان حفظ سلامت و شادابی در جامعه است که از آسیب‌های اجتماعی، جسمی و ورانی پیشگیری می‌کند.

مشاور معاون وزیر نفت در پایان با قدردانی از تمام دست اندکارانی که زمینه اجرای این المپیاد را فراهم کردند، گفت: با وجود موانع و مشکلاتی که در بخش مالی و نقدینگی وجود داشت اما به دلیل اهمیت موضوع شورای مرکزی ورزش وزارت نفت تلاش کردند تا این دور از مسابقات نیز جهت ایجاد انگیزه و وفاق در میان پرسنل صنعت نفت برگزار شود.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457322

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =