رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا در آلماتی مسایل آنچنان که ادعا می شود حل شده بود، گفت: اگر حل شده بود که نباید تا این مدت طول می کشید.

به گزارش ایسنا در دیدار عصر سه‌شنبه هیأت آلمانی متشکل از رییس بنیاد فردریش و سفیر آلمان در تهران با علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تیم مذاکره کننده سابق هسته ای مدعی شده اند که شما مخالف رسانه ای شدن روند مذاکرات آلماتی به رغم نظر رهبر معظم انقلاب بوده اید؛ آیا این را تایید می کنید یا خیر؟ گفت: من کاملا این را تکذیب می کنم و به هیچ وجه درست نیست.

ولایتی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هر تصمیمی که بگیرند برای همه ما معتبر است و وظیفه همه ما این است که از تصمیمات ارزشمند ایشان تبعیت کنیم.

ولایتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به میزان در واکنشش به ادعای دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی: کاملا تکذیب می کنم این ادعا به هیچ وجه درست نیست.  آقای ولایتی در واکنش به این مطلب که در مذاکرات آلماتی به نتایج مشابه ژنو رسیده بودیم: اگر مسایل حل شده بود نباید تا اینجا ادامه پیدا می کرد!

آقای ولایتی همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش اشاره کرد: در رابطه با تعامل تهران و برلین در بخش‌های مختلف و هم‌چنین مسائل منطقه گفت‌وگو شد. 

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گواهی می‌دهم در زمان مذاکرات ایران و عراق و بعد از آن هم‌چنین بعد از جنگ تحمیلی آلمان بیش‌ترین همکاری را زمانی که عضو غیردائم شورای امنیت بود با ایران داشت. در همین راستا گفته می‌شود گذشته آینه آینده است و من هم برای آینده روابط دو کشور چشم‌انداز روشنی را متصورم. 

او با بیان این که موقعیت ممتازی در روابط ایران و آلمان وجود دارد،‌ افزود: آلمان برای آرامش منطقه و غرب آسیا اهمیت زیادی قائل است. ایران نیز با تمایلی که برای برقراری ثبات در منطقه دارد اقدام به کمک‌های استراتژیک می‌کند تا هرچه سریع‌تر آرامش به خاورمیانه بازگردد. 

ولایتی با بیان این که آلمان برخلاف بسیاری از کشورهای غربی که در مورد خاورمیانه اشتباه می‌کنند، اکثر مواقع روند درستی را در پیش گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم به‌زودی آرامش در خاورمیانه برقرار شود.

ولایتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به میزان در واکنشش به ادعای دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی: کاملا تکذیب می کنم این ادعا به هیچ وجه درست نیست.  آقای ولایتی در واکنش به این مطلب که در مذاکرات آلماتی به نتایج مشابه ژنو رسیده بودیم: اگر مسایل حل شده بود نباید تا اینجا ادامه پیدا می کرد!

در بخش دیگری از این نشست رییس هیأت آلمانی از رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در رابطه با روابط بین ایران و عربستان و ‌آینده آن پرسید که ولایتی در پاسخ گفت: ما هیچ مشکلی با عربستان نداریم و دو کشور برادر و مسلمان هستیم که کمابیش روابط داریم. آن چه مشکل ایجاد کرده برخی سیاست‌های منطقه‌یی عربستان به خصوص در مورد یمن است و اگر اختلافی وجود دارد در دیدگاه‌هاست. اختلافی بین ایران و عربستان وجود ندارد. دو کشور مستقل هستیم که هر دو تمایل به روابط داریم مگر مسائلی به وجود آید. هم‌چنین امیدواریم سیاست‌های آن‌ها در رابطه با عراق و یمن نیز تغییر کند. در همین راستا باید بگویم سیاستمداران قدیمی عربستان هم می‌دانند که این مسیری که در پیش گرفته شده است، درست نیست. چرا که در 6 جنگی که عربستان در گذشته داشت نیز ضربه‌های زیادی خورده است.

49308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دیوید A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    31 1
    آقای جلیلی دستاوردهای زیادی در مذاکرات داشتند،یادتون رفته هر وقت ایشون و تیم همراهش مذاکره میکردند یک قطعنامه علیه ایران صادر میشد ،دستاوردهای ایشون صدور قطعنامه علیه کشورمان و تحریم ایران بود،بنابراین نمیخوان قبول کنن کسی اشتباهاتشان رو درست کنه،کاش آن ایران تحریم باشه ولی کسی توافق نکنه
  • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    36 1
    این دلواپسان بهتره برای فقر مردم دلواپس باشن تا حزب خودشان
  • بدون نام ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    19 13
    شاید جلیلی راست بگه کمی فکر کنیم ، واسه دولقمه نون که نباید انرژی هسته ای رو ازدست بدیم اخه بعضی از پادشاهان قاجار درمورد دریای خزر گفتن حالا یه مشت اب شور چیه که براش بجنگیم وزود تسلیم شدن
  • ایرانی A1 ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    31 3
    اقای جلیلی خیلی زحمت کشیدی شما دستت درد نکنه دست از سر مردم بدارید مردم اگر شما و شیوه کارتان را میخواستند الان شما رییس جمهور بودید دیگهما رو یاد روزهایی که قطعنامه و تحریم بر علیه مان وضع میشد نیندازید