رییس کمیته ملی المپیک می گوید:«برای میزبانی اجلاس آسیای مرکزی اعلام آمادگی کردیم.»

روابط عمومی کمیته ملی المپیک نوشت: حضور ایران در منطقه آسیای مرکزی سالها بودکه مورد پیگیری و توجه مسئولان ورزش قرار داشت اما در نشست شورای المپیک آسیا در تهران این امر از سوی کمیته ملی المپیک با شیخ احمد مطرح و پیگیری شد که در اجلاس شورای المپیک آسیا در عشق آباد مورد موافقت قرار گرفت که جا دارد به جامعه ورزش کشور در این باره تبریک گفت.

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک که به همراه شاهرخ شهنازی در عشق  آباد حضور دارد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از ثمرات میزبانی اجلاس شورای المپیک آسیا در تهران همین امر بود که توانستیم طی دیداری که با شیخ احمد در کمیته ملی المپیک داشتیم درخواست خود را برای انتقال از غرب آسیا به آسیایی مرکزی مطرح کنیم که با استقبال وی مواجه شده و مقرر شد در اجلاس OCA در عشق آباد درخواست ما مطرح و نهایی شود.

وی ادامه داد:انتقال ایران از غرب آسیا به آسیای مرکزی می تواند فواید بسیاری برای ورزش کشورمان داشته باشد چرا که عضویت ما درغرب آسیا و حضور در میان کشورهای عربی که همزبان و هم فرهنگ بودند هرگونه خلاقیت را در کسب کرسی و توسعه ورزش ما در منطقه سلب کرده بود همچنین از نظر مدیریتی در غرب آسیا با توجه به شرایط خاصش ارتقای کرسی وجود نداشت و تغییر منطقه به آسیای مرکزی شرایط بهتری را برای ما فراهم میکند.
وی ادامه داد:از لحاظ رقابتی در برگزاری مسابقات با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای غرب آسیا شرایط مساوی با ایران ندارند و همچنین بعلت مسائل سیاسی منطقه، برگزاری مسابقات منظم منطقه ای وجود نداشت اما در آسیای مرکزی با توجه به همزبانی و نزدیکی فرهنگ ایران با کشورهای تاجیکستان و افغانستان که هر سه فارسی زبان هستند و همچنین قرابت فرهنگی و تاریخی با کشورهای دیگر همچون ترکمنستان ـ ازبکستان ـ قرقیزستان و قزاقستان این امر می تواند به ما در بسیاری از زمینه ها کمک نماید.
 وی خاطر نشان کرد:به عنوان مثال کشورهایی همچون قزاقستان و حتی ازبکستان و ترکمنستان در بسیاری از رشته ها رشد خوبی داشته و حتی در برخی رشته ها جزو قدرتهای جهانی محسوب می شوند و رقابت منطقه ای با آنها می تواند باعث ارتقا ورزش کشورمان در عرصه منطقه ای،آسیایی و جهانی گردد. بعنوان مثال قزاقستان همیشه در المپیک در کسب مدال از ما جلوتر بوده و در بازیهای آسیایی هم رقابت های تنگاتنگی با ما دارد.
هاشمی خاطرنشان کرد: از بعد کمیت هم کشورهای غرب آسیا 11 کشور هستند اما در کشورهای آسیای مرکزی 7 کشور هستند که به طبع می توان در برگزاری مسابقات،جدای از کاهش هزینه مالی باعث افزایش کیفیت مسابقات شود.
رئیس کمیته ملی المپیک در خاتمه ابراز داشت: بعد از تصویب حضور ایران در آسیای مرکزی ما حتی نشستی با آقای تیمور خان  نائب رئیس شورای المپیک در بخش آسیایی مرکزی داشتیم و برای میزبانی تهران در برگزاری اجلاس کشورهای آسیای مرکزی اعلام آمادگی کردیم تا 7 کشور عضو آسیای مرکزی اجلاسی در کشور عزیزمان داشته باشند که توافقاتی در این زمینه صورت پذیرفته اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =