نوجوان آمریکایی چه ساعتی ساخت که به کاخ سفید دعوت شد؟/سون‌سگمنت جنجالی

ساعتی که احمد محمد ۱۴ ساله در خانه ساخته بود با بمب اشتباه گرفته شد و او حالا تبدیل به یک چهره رسانه‌ای در آمریکا شده است. او چه ساعتی ساخته بود که مسئولان مدرسه را به وحشت انداخت و باعث شد اوباما او را به کاخ سفید دعوت کند ؟

حتماً خبر بازداشت اشتباه یک نوجوان مسلمان را در آمریکا به خاطر ساخت ساعت شنیده‌اید. اصل خبر را می‌توانید از اینجا بخوانید. خلاصه ماجرا این است که ساعتی که او در خانه ساخته بود را در مدرسه با بمب اشتباه گرفتند و باعث بازداشتش شد. باراک اوباما رئيس جمهور آمریکا به دنبال این ماجرا در توئیتر او را به کاخ سفید دعوت کرد و نوشت: ما باید مشوق بچه‌های مثل تو باشیم که به دانش علاقه‌مند باشند.

اما این ساعت چه بوده که این طور جنجالی شد ؟

ساعت ساخته شده توسط احمد محمد،ساعتی دیجیتال با سون سگمنت است که خیلی از نوجوان‌های علاقه‌مند به الکترونیک با آن سر و کله زده‌اند. در‌واقع مسلمان بودن این نوجوان و استفاده از یک باکس پر از مدار باعث شده تا پلیس آمریکا فکر کند با یک بمب مثل فیلم‌های اکشن طرف است. بسیاری از بچه‌های علاقه‌مند به الکترونیک شاید مدل پیشرفته‌تر این ساعت را ساخته باشند که ثانیه شمار هم دارد. سون سگمنت که نقش نمایشگر را در این ساعت را دارد و شاید به خاطر همین با بمب ساعتی اشتباه گرفته شده یکی از ارزان‌ترین و معمول‌ترین قطعه‌های نمایشگر در دنیاست که خیلی‌ها آن را دیده‌اند. ۷ LED به کار گرفته شده را می‌توان مدیریت کرد تا عدد مورد نظر را نمایش دهند. ساعت ساخته شده توسط احمد محمد آن طور که از عکس‌ها معلوم است با برق کار می‌کند و به همین خاطر نیاز به یک ترانسفورمر داشته است. او اما یک باتری کتابی ۹ ولت هم برای ادامه کار ساعت در صورت قطع برق در نظر گرفته است. 
اگر تا حالا سراغ ساخت چنین ساعتی نرفته‌اید و الکترونیک‌ دوست هستید کافی «ساخت ساعت با سون سگمنت» را در اینترنت جستجو کنید تا آموزش کامل و فایل‌ها و پروژه‌های لازم برای دانلود را پیدا کنید. شاید بگویید این همه دردسر برای چیست؟ در جریان ساخت این ساعت خیلی‌ها اولین اصول مهم الکترونیک و حتی مقداری برنامه‌نویسی را یاد می‌گیرند که همیشه باید همراهتان باشد.

۵۴۵۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    11 2
    با توجه به شکل بمب حق داشته اند که مشکوک شوند و تحقیق کنند وقتی معلمشان نفهمیده که یک ساعت معمولی هست یعنی مشکوک به نظر می رسیده توجه کنیم که در امریکا در طی سالها ودهه های اخیر بارها در مدارس کشتارهای دسته جمعی صورت گرفته و تعداد قابل توجهی از آنها توسط دانش آموزان یا دانش جویان جوان انجام گفته است در عین جال پلیس آمریکا و درواقع اکثریت آمریکاییان نسبت به سیاهان و مسلمانان پیش قضاوت میکنند که برای آن هم توجیهاتی دارند که البته غیر قابل قبول است ولی نتیجه اسلام هراسی و سیاه هراسی رسانه های دست راستی آمریکاست
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    8 29
    مثل اینکه بعضی ها هر جای دنیا هم باشن فرقی نمیکنه. کلاً بنجل سازن. آخه این چیه دیگه
    • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
      8 0
      تو انگار اصن متوجه خبر نشدی...شاکی از چیزی هستی که نمیفهمی
  • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    26 5
    مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید هم میترسد. چکار کنن بنده های خدا . من هم بودم قاطی میکردم
    • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
      3 8
      موضوع اینه که وقتی یه کشور خودش زیادی بمب و این چیزا بسازه و مشوق تروریست ها باشه ، حتی به مردم خودش هم مشکوک میشه
  • محسن A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    13 18
    آمریکاییها اینقدر فیلم اکشن دیدن که تو مرز عالم رویا و خیال موندن
  • بی نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    8 5
    خب شبیه بمبه دیگه.ولی سریع میشه فهمید بمب نیست.اینقدر ماجرا لازم نداشته.
  • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    21 6
    بعيد هم نبود بمب باشه بايد واقع بين بود و محتاط
  • bomber IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    6 0
    فکر می کنید برای تبدیل کردن یک ساعت دیجیتال به بمب چند قطعه دیر لازم است؟ تو ایران که این مواد ،مواد ممنوعه هستند با یک مقدار علم میشه آنها را تهیه کرد یادمون نرفته اکلیل سرنج حالا تو آمریکا این مواد رو می تونی از فروشگاه سر خیابون تهیه کنی . از دینامیت گرفته تا باروت . فقط می مونه انگیزه مثل یکم اذیت وآزار از طرف هم شاگردیها یا آموزگار محترم. بعد میگه بمب....
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    20 0
    احمد جان خیلی عقبی دانشمندان نوجوان ما توی آشپزخونه با کاسه بشقاب انرژی اتمی تولید می‌کردند
    • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
      7 0
      کاسه بشقاب خوب بود
    • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      1 1
      کافی است از سیگنال تریگر آلارم ساعت برای هر بمبی که چاشنی الکتریکی داره استفاده کنید. چه چیز بهتر از کاسه بشقابی که دوستمان اشاره کردند.