واحد مرکزی خبر نوشت : فروش فیلم «محمد رسول الله ص» به مرز 6 میلیارد تومان نزدیک شد و با توجه به استقبال مردمی از نمایش این فیلم قرار است که از سه شنبه هفته آینده این فیلم در 64 سینمای دیگر به نمایش گذاشته شود.

«الله نور السموات و الارض» این جمله ای است که برنده سه جایزه اسکار وقتی می‌خواست همکاری‌اش را در ساخت فیلم «محمد رسول الله ص» اعلام کند، نامه خود را با آن آغاز کرد، او همه جوایزش را در برابر افتخاری که با این فیلم نصیبش شده است کم ارزش می داند.

ویتوریو استراروی ایتالیایی تصویر ردار آثار برجسته سینمایی در جهان وقتی دستش را روی شانه کارگردان این فیلم گذاشت گفت که ما به ساخت این فیلم دعوت شده ایم.

این سینماگر مسیحی حضورش را در فیلمی که پس از چهار دهه انتظار از زمان نخستین فیلم درباره پیامبر اکرم (ص) ساخته شده شبیه معجزه می‌داند و می‌گوید: به امید اینکه اطلاعاتم درباره اسلام زیاد شود کتابی درباره زندگی حضرت محمد (ص) مطالعه می کردم و دیدم که چقدر میان شخصیت اخلاقی پیامبر (ص) و حضرت مسیح شباهت وجود دارد، بدون اغراق خیلی علاقه‌مند شدم و دیدم به ساخت فیلم درباره زندگی پیامبر(ص) علاقه‌مند هستم و همین که کتاب را تمام کردم و روی میز گذاشتم، ایمیلی به من رسید که از من سوال شده بود که آیا مایلم در ساخت فیلمی درباره حضرت محمد (ص) به کارگردانی مجید مجیدی همکاری کنم.
وی افزود: اینکه بلافاصله بعد از خواندن کتابی درباره پیامبر(ص) ایمیلی حاوی چنین پیشنهادی به من ارائه شده بود، شگفت آور و شبیه معجزه بود.

آهنگساز فیلم «محمد رسول الله ص» هم دو جایزه اسکار دارد، او با ساخت آهنگ فیلم «میلیونر زاغه نشین» جوایز زیادی دریافت کرد؛ اما تنها امید ای. آر. رحمان که چند سال پیش به اسلام گرویده این است که این بار جایزه اش را از دستان دیگری دریافت کند.
ای. آر. رحمان می گوید: معلمی داشتم که مسلمان بود اولین بار از طریق او با اسلام آشنا و شیفته معنویت او شدم؛ بعضی از اجراهای من نیز مذهبی است.

وی درباره آهنگسازی فیلم «محمد رسول الله ص» افزود: هدفم این بود که کارم مورد رضایت خداوند و در رفع بدبینی نسبت به اسلام موثر باشد، جایزه های زیادی دریافت کردم ولی این از هر جایزه ای برای من مهمتر است.

الازهر که بیش از این با ساخت کارتونی درباره کودکی پیامبر(ص) در لندن موافقت کرده بود حالا با فیلم «محمد رسول الله ص» در ایران مخالفت کرده است؛ اما هنرمندان مصری بدون هیچ تردیدی گفته اند این فیلم به زودی در سراسر مصر هم دیده خواهد شد.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    9 7
    باز هم معجزه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    جانم بفدای محمد و آل محمد ص
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    35 15
    عالیه فقط 94 میلیارد دیگه مونده
  • بی نام RO ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    17 2
    هزينه هاي انجام شده در ساخت شهر ها و لوازم و لباس هاو... ، در دو سري بعدي و فيلم هاي ديگر استفاده ميشود. مهمتر از آن اينكه هدف ساخت اين فيلم ها سود مالي نيست. فيلم هاي هاليوودي سياسي با همين شرايط كم نيست.
  • بی نام US ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    1 1
    آثار مثبت این فیلم به مراتب بیشتر از این ۴۰ میلیون دلاره.
  • بی نام 2 A1 ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    1 3
    بنظر من فیلم محمد رسوال الله اول که ساخت آمریکا بود از همه نظر بهتره بدون تعصب ولی به هرحال آرزوی موفقیت دارم.