درخواست رئیس مجلس از مجامع بین المللی برای دفاع از مردم فلسطین/ فریاد مرگ بر اسرائیل در مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی رفتار بسیار دهشتناک و توهین‌آمیز اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در ماجرای مسجدالأقصی را محکوم می‌کند.

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور امروز خود،‌ اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد رخ دادن رفتار بسیار دهشتناک و توهین‌آمیزی در ماجرای مسجدالأقصی در فلسطین اشغالی بودیم که به نظر می‌رسد در شرایط آشفته‌ای که در منطقه وجود دارد و در درگیری‌ها و تنازعاتی که بین کشورهای اسلامی ایجاد شده رژیم صهیونیستی از این فضا سوءاستفاده کرده و به قبله اول مسلمین توهین نموده است.
اهم اظهارات وي را به نقل از ايسنا بخوانيد:
** حضور نظامیان گستاخ و دژخیم رژیم صهیونیستی در قبله اول مسلمین و محروم کردن مسلمانان از عبادت در این مسجد حتی در ساعاتی توهین بزرگی به تمامی مسلمانان است. مگر مسلمانان فرصت حضور در کنیسه‌های اسرائیل را دارند و یا مگر رژیم صهیونیستی ساعاتی از کنیسه‌ها را به مسلمانان اختصاص می‌دهد که امروز با توسل به زور مسلمانان را از حضور در مسجدالأقصی و نماز گزاردن منع می‌کنید؟
**متأسفانه در دنیای اسلام خواب‌آلودگی و یا خواب‌رفتگی عمدی وجود دارد که به این موضوع مهم توجهی نمی‌شود. رژیم صهیونیستی نهایت سوءاستفاده را از این فرصت کرده است. حال اینکه همه باید بدانیم این مسئولیت مهمی برای تمامی مسلمانان است و در این راستا ملت ایران با هوشیاری نسبت به این رفتار دهشتناک موضع‌گیری کرده و تظاهرات کردند. مجلس شورای اسلامی نیز این اقدام شنیع رژیم صهیونیستی را محکوم می‌ کند و از مجامع بین‌المللی و کنفرانس اسلامی خواستار حضور و ورود جدی در این زمینه و دفاع از مردم فلسطین است.{بعد از این صحبت‌های مجلس شورای اسلامی نمایندگان فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند}.
** حادثه تاسف بار سقوط جرثقیل در مکه، به دلیل کم توجهی و قصور دولت سعودی رخ داد و باعث شد که در آن شرایط پرتردد در مکه مکرمه چنین حادثه تأسف برانگیزی رخ دهد. اتفاقی باعث فوت و زخمی شدن تعداد زیادی از رستاگاران شد. قطعا دولت سعودی باید نسبت به این مسأله مسئولیت پذیر باشد.
** دولت سعودی باید توجه کند در زمانی که همه افراد از همه بلاد در مکه برای اعمال حج حضور پیدا می‌کنند، بهترین امکانات را برای حجاج فراهم کند. حال اینکه چنین اتفاقی رخ نداد و سقوط جرثقیل در مکه حداقل یک قصور بود که تاوان آن را کل جهان اسلام داد. ما این اتفاق بسیار اسف انگیز را به خانواده محترم مرحومین تسلیت عرض می‌کنیم و از دولت سعودی می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به درستی به این موضوع رسیدگی کرده و اسباب رفاه حال حجاج را فراهم کند.
**بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با سپاهیان پاسدار، نکات بسیار عمیقی برای پاسداران انقلاب اسلامی و تمامی ملت هوشیار ایران داشت که حائز اهمیت است. آن هم از این جهت که ایشان سپاه پاسداران را به خوبی تبیین کردند که شامل چهار رکن اصلی بود که خمیرمایه همه آنها این است که وظیفه مهم پاسداری از تمامی دستاوردهای انقلاب اسلامی بر عهده این نهاد مقدس است. این وظیفه مهم بر دوش این عزیزان پاسدار است که با تیزبینی، هوشیاری و دقت بتوانند چنین وظیفه مهمی را به سرانجام برسانند.
**دسایسی علیه جمهوری اسلامی ایران از گذشته وجود داشت که امروز شتاب بیشتری گرفته است. مهم است که همه به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
**موضوع اسلامیت نظام به عنوان رکن مهمی از انقلاب اسلامی مورد توجه دشمنان قرار گرفته است. دشمنان به انحای مختلف و روش‌های گوناگون با استفاده از افراد نادانی در داخل و یا استفاده از افراد دیگری در خارج از کشور طراحی‌هایی را برای تزلزل این رکن مهم انجام می‌دهند. از این‌رو لازم است بخش‌های مختلف کشور به خصوص فرهنگی به ابعاد این موضوع توجه لازم را داشته باشد.
** ممکن است دشمنان به دنبال نفوذ در بخش‌های مختلف تصمیم ساز و تصمیم‌گیر در کشور باشند و به این موضوع توجه کنند که زمینه‌هایی برای نفوذ در کشور فراهم شود تا از این طریق بتوانند بر ارکان تصمیم‌ساز کشور تأثیر بگذارند. در این شرایط باید آنچه باعث عزت و انقلاب ما شد، رهنمودهای ولی فقیه زمان در هر زمان چه در زمان امام (ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری بود.
** نکاتی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند این هشدار را می‌دهد که مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز به دخالت‌های دیگران توجه داشته و اوضاع را رصد کنند و حساس باشند. ممکن است دیگران با زبان لبخند و یا روش‌های دیگر به دنبال القای افکاری باشند که باید توجه داشت ارکان انقلاب اسلامی یعنی وصیت‌نامه حضرت امام (ره) و رهنمودهای رهبری به عنوان شاقول فکر صحیح اسلامی در نظر گرفته و همه امور را بر اساس آن بسنجیم.
گفتني است رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین درگذشت حاج هیأت‌الله جهان‌آرا پدر سه شهید سرافراز و درگذشت عالم ربانی آیت‌الله خزعلی را به خانواده محترم ایشان و حوزه‌های علمیه تسلیت گفت.
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =