مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرج از اجرای طرح پارکومتر در خیابان های شهید بهشتی و شهید رجایی به صورت پایلوت خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مجید دودانگه در گفتگو با رادیو اینترنتی مدیریت شهری با اعلام خبر فوق اظهار کرد: با ایجاد سامانه هوشمند پارکومتر در حاشیه معابر پرتردد، رانندگان خودروها از پرداخت جریمه های سنگین معاف خواهند شد و طی یک فرایند قانونی و با پرداخت مبلغ کارشناسی شده قادر به پارک وسیله نقلیه خویش در حاشیه خیابانها خواهند بود.
وی با تاکید بر اینکه هوشمندسازی پارک خودروها در حاشیه خیابانها به تصویب شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور رسیده است، گفت: با اجرای این طرح شاهد تحقق عدالت اجتماعی در استفاده از فضای پارک حاشیه خیابانها خواهیم بود؛ چرا که فی الحال صاحبان برخی واحدهای صنفی به محوطه روبه روی مغازه خویش مهر مالکیت زده اند حال آنکه بر اساس قانون مالکیت کلیه معابر و راههای درون شهری متوجه شهرداریها است.
این مدیر، ارمغان شهر هوشمند برای شهروندان را زندگی ایمن، آسوده و مرفه دانست و ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، خیابان های شهید بهشتی و شهید رجایی در اجرای طرح پارکومتر به صورت پایلوت انتخاب شده اند و بزودی شاهد کلنگ زنی این پروژه خواهیم بود که ضمن روان سازی ترافیک در محدوده مذکور، به کاهش تردد خودروهای شخصی در سطح شهر نیز کمک شایانی می کند.
به گفته دودانگه، با اجرای موفق این طرح در خیابانهای مذکور، شاهد تسری آن به دیگر معابر پرتردد کلانشهر کرج خواهیم بود که به عنوان یک منبع پایدار درآمدی، بستر لازم را برای تحقق شهر و شهروند الکترونیک فراهم می آورد و در نهایت موجب کاهش ترافیک و مشکلات زیست محیطی می گردد.
مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرج در ادامه خاطر نشان کرد: مدیریت توقف خودروها در فضای حاشیه خیابانها به صورت سنتی از کارآمدی لازم برخوردار نیست و نه تنها برای مدیریت شهری درآمدزایی به همراه ندارد بلکه موجب تحمیل هزینه های سنگینی به منظور غلبه بر مشکلات ناشی از ترافیک و مشکلات زیست محیطی می شود.
وی در ادامه از برنامه ریزی به منظور هوشمندسازی پرداخت کرایه تاکسی ها خبر داد و افزود: به دنبال این مهم که با همکاری بانک شهر اجرایی می شود، زمینه بسیاری از اختلافات بین مسافران و رانندگان از میان برداشته می شود و تاکسیرانان دیگر با مشکلی به نام کمبود پول خرد دست و پنجه نرم نمی کنند.
دودانگه در پایان اظهار امیدواری کرد؛ بزودی شاهد ایجاد بسترهای مناسب به منظور هوشمندسازی پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی ها باشیم و بتوانیم عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسیرانی و اتوبوسرانی را با استفاده از فن آوری های روز دنیا و تکنولوژی های موجود ارتقاء بخشیم و در نهایت به شهری دست یابیم که هر لحظه از روش های سنتی دورتر و به سمت الکترونیکی شدن نزدیک تر می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =