265 کشته و 6265 مجروح، حاصل حوادث ترافیکی سال 93 استان یزد

سند ارتقای فرهنگ ترافیک استان، با همکاری سازمانهای عضو شورای ترافیک استان در چهار کمیتهٔ آموزش، رفتار و انسان، قانون، ساختار، تعهد و مسئولیت اجتماعی در حال تدوین است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مدیر گروه سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در اینباره اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی پزشکی قانونی کشور در سال گذشته ۲۶۴ نفر در حوادث ترافیکی استان یزد جان باختند و تعداد ۶۲۶۵ نفر مجروح شده‌اند.

حسن جانفدا افزود: ضعف باور ایمنی در جامعه اصلیترین علت حوادث ترافیکی است که تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و... فروانی را بر کشور تحمیل کرده که بر اساس برآوردهای انجام گرفته سالیانه ضرر اقتصادی ۳۹ میلیارد دلاری از تولید ناخالص ملی است.

وی افزود: از این رو اصلاح این روند نیازمند فرهنگ سازی و همگرایی بین تمام سازمان‌ها مثل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، دادگستری، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها، صدا و سیما، سازمان تبلیغات (مبلغین به عنوان سفیران سلامت در حوزهٔ تبلیغات و بهره بردای از مجالس مذهبی برای ارتقای شاخص‌های سلامت) و سایر دستگاه های مربوطه است.

سند ارتقای فرهنگ ترافیک استان در سمینار منطقه‌ای حوادث ترافیکی آذرماه سال جاری با مشارکت ۷ دانشگاه علوم پزشکی جنوب شرق کشور در یزد رونمایی می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =