به گزارش فارس،با حضور مردم خداجوی در 150 مسجد،‌ حسینه‌ها و قبور مطهر امامزادگان (ع) مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه در استان البرز آغاز شد.

 براساس اسناد و روایات مستند، از جمله اینکه به نقل از بشر و بشیر پسران‏ غالب اسدى روایت شده است که ما بعد از ظهر روز عرفه در صحراى عرفات خدمت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) بودیم، پس با گروهى از اهل بیت و فرزندان و شیعیان، با نهایت خاکسارى و خشوع از خیمه خود بیرون آمدند و در جانب چپ کوه ایستادند و روى مبارک خویش را به سوى کعبه نمودند و دست‌ها را برابر صورت برداشتند مانند مسکینى که طعام طلبد، این دعا را قرائت فرمودند.

حال امروز هزاران نفر از مردم استان البرز، همدل و همزبان با زائران خانه خدا، دعای عرفه را قرائت می‌کنند.

این مراسم دقایقی قبل در 150 مسجد و ده‌ها حسینه و قبور مطهر امامزادگان استان البرز آغاز شده است.

در همین ارتباط حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته،‌ قرائت این دعای پرفیض و برکت از راس ساعت 15 در بیش از 150 مسجد استان البرز آغاز شده است.

وی افزود: امسال حضور گسترده مردم به ویژه جوانان، دانشجویان،‌ طلاب و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در این مراسم عبادی حضوری چشم‌گیر دارند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز نیز به خبرنگار فارس گفت: هم اکنون در بسیاری از قبور امامزادگان (ع) استان البرز گردهم آمده و همنوا و همزبان با زائران خانه خدا این دعای پرفیض را قرائت می‌کنند.

وی اظهار داشت: مراسم متمرکز ما در امامزاده حضرتین (ع) در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز توضیح داد: براساس گزارش‌های واصله، امسال حضور نسل جوان و دانشجویان نسبت به سال‌های گذشته پررنگ‌تر بوده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =