نمایشگاه نقاشی خط سازمان ملل متحد به مناسبت هفتادمین سالگرد این سازمان

.امسال هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد و همچنین هفتادمین سالگرد پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این سازمان است.


در ساختمان دبیرخانه دفترمرکزی سازمان ملل متحد در نیویورک این شعر از سعدی به نمایش درآمده است:
بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
توکزمحنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
شعر فارسی با پیام صلح، دوستی و انسان دوستی درهم آمیخته شده که از اصول بنیادی سازمان ملل متحد نیز به شمار می روند. در 70 سال گذشته این سازمان تلاش کرده که تمامی این ارزش ها را ترویج کند
به مناسبت هفتادمین سالگرد سازمان ملل و برای بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی سازمان ملل متحد با همکاری گالری حنا وامیرعلی ایزدی نمایشگاه خط- نقاشی را برگزار کرد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، که گروهی از دیپلمات ها، همکاران سازمان ملل متحد و رسانه ها در آن حضور داشتند، آقای گری لوییس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، در سخنان آغازین خود گفت:"این مراسم به دلایل مختلف برای ما مهم است. مهمترین دلیل آن هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد است که امسال آن را گرامی می داریم. این برنامه شروع رسمی فعالیت های آگاهی افزایی ما به همین مناسبت است."
آقای لوییس در ادامه افزود: "برای هفتاد سال سازمان ملل متحد، سازمانی که بیش از 30 سال افتخار کار کردن در آن را دارم، به ترویج صلح، حقوق بشر، عدالت و توسعه پرداخته است. گاهی موفق شده ایم و گاهی هم شکست خوردیم. اما هیچگاه باورها و اصول خود را فراموش نکردیم و همواره تلاش کرده ایم که در قالب سازمان ملل متحد رشد کنیم."
آقای لوییس همچنین چند مصرع از شعرهای سعدی را خواند وبه ایرانیان برای داشتن چنین فرهنگ غنی تبریک گفت.
آقایگیو شریف، مدیر گالری حنا، نیز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه صحبت کرد: "به تمامی شما خوش آمد می گویم. گالری حنا جایی است که ما هنر را به نمایش میگذاریم و از طریق آن روابط و دوستی های را گسترش می دهیم."
وی در ادامه افزود: "ما، در گالری حنا، باور داریم که هنر، دوستی و انسان دوستی به هم مرتبط هستند و به نظر ما برگزاری چنین نمایشگاهی با توجه به هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد و پیوستن ایران به این سازمان ایده بسیار جالبی بود چرا که می توانستیم به واسطه هنر رابطه بین صلح و انسان دوستی را نشان دهیم."
آقایامیرعلی ایزدی، هنرمند خالق این آثار در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: "شاعران و فلاسفه ی ایرانی همانند سعدی، حافظ و مولانا دیدگاه خود از صلح را با کلمات زیبایشان نشان داده اند. این دیدگاه ها امروز شعارهای اصلی سازمان ملل متحد هستند."
آقای ایزدی در ادامه افزود: "تلاش کرده ام با الهام گرفتن از شعرا مجموعه ی جدیدی از اشعار جاودانه آنها را خلق کنم."
اقای ایزدی سپس یکی از آثار خود را به سازمان ملل متحد هدیه کرد.
این نمایشگاه تا روز جمعه 3 مهرماه در گالری حنا برای عموم قابل بازدید است. درصدی از فروش این نمایشگاه به فعالیت های بشردوستانه سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران تعلق می گیرد.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =