نشست مشترک، فرماندهی نیروی انتظامی و پلیس امنیت عمومی شهرستان قزوین با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دکتر مهدی احمدی و تعدادی از کارشناسان این اداره کل ،در دفتر مدیرکل برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین استان قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استاندر این نشست دکتر احمدی ضمن عرض تسلیت فاجعه حجاج بیت الله الحرام در منا به دلیل بی کفایتی مسئولان عربستان که سبب بروز چنین فجایع عظیمی شد و همچنین هفته دفاع مقدس را گرامی داشته و بیان داشتند: تعامل با فرماندهی محترم پلیس امنیت عمومی استان را بسیار مغتنم شمرده و فعالیت این فرماندهی در حوزه فرهنگی در استان را حائز اهمیت دانستند چراکه عملکرد و رفتار نیروی انتظامی قزوین رفتاری فرهنگی است و این امر سبب اشتراک و تعامل خوب این دو نهاد می باشد.

وی سپس به مقوله کنسرت پرداخته و گفت: کنسرت مقوله ای است که سالیان سال در کشور اسلامی ایران برگزار می شده که یک هنر فاخر و تاثیر گذار فرهنگی در جامعه است که امروزه نسل جوان نیاز به نشاط دارد که برگزاری کنسرت نباید با ارزشهای اسلامی و خون شهدا و فریضه امر به معروف و نهی از منافات داشته باشد، و آنچه در اجرای آن بسیار مهم است بحث کنترل و هدایت و نظارت بر حسن اجرای آن می باشد. لذا با توجه به اینکه استان قزوین استانی مذهبی بوده و دار المومنین است باید توجه ویژه ای به فرهنگ بومی این استان داشته باشیم.

وی هدف از این نشست مشترک را تعامل هرچه بیشتر فعالیت های فرهنگی دانستند و یافتن راهکارهایی اساسی جهت برگزاری جشنواره ها و اجرای موسیقی فاخر و بدون تنش را یکی از طرق ایجاد نشاط اجتماعی در استان دانست و همکاری این دو نهاد تاثیر گذار فرهنگی و اجتماعی می تواند در روند اجرای کار فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی نقش کلیدی را دارد.

پلیس

در ادامه سرهنگ محمدی فرماندهی پلیس امنیت عمومی استان ضمن عرض تبریک اعیاد گذشته و پیش رو و همچنین هفته دفاع مقدس و تسلیت شهادت جمعی از حجاج در عربستان افزود: قطعا ناجا مخالفتی با اجرای کنسرت موسیقی و شادی مردم ندارد؛ آحاد جامعه و مردم نیاز به شادی اجتماعی دارند و باید تخلیه روحی شوند اما باید اندیشید تا با کنترل و نظارت صحیح به بهترین شکل برگزار گردد و این کنترل و نظارت باید با مشاوره و همکاری نیروی انتظامی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت پذیرد. وی گفت کنسرت هایی که تاکنون برگزارشده به حمد الله به خوبی کنترل و به اجرا در آمده است و در این راستا احساس نیاز بیشتری به برگزاری جلسات هماهنگی مستمر دو یا چند جانبه می باشد.

سرهنگ میلانی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان نیز بر لزوم تعامل و هماهنگی بیشتر میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی تاکید داشته تا انشاالله در آینده شاهد اجرای هرچه بهتر کنسرت ها در فضای استان باشیم.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان سرهنگ قالقی نیز افزود: پیشنهاد می شود در درب ورودی سالن ها بنرهای تبلیغاتی مناسبی مزین به آیات و احادیثی با مضامین و پیام های اخلاقی در رابطه با حفظ حجاب و عفاف اسلامی نصب شده و به مراجعه کنندگان تذکر محترمانه داده شود. وی همچنین بیان داشت: در کنسرتها نباید خاموشی برق سالن بصورتی باشد که فضا کاملا تاریک و مشکل ساز گردد.

سپس حجت الله بابا رئیس اداره اطلاعات پلیس امنیت عمومی پیشنهاد نمود: درصورت امکان می توان از پتانسیل همکاران آقا و خانم در اداره که دارای نگاه و دید فرهنگی هستند نیز جهت کنترل فضای محیطی استفاده کرد. وی خاطر نشان ساخت همه باید سعی کنیم در کنار انتقادات، راهکارهای دلسوزانه و اجرایی ارائه داده و به کسانی اجازه برگزاری کنسرت را بدهیم که از خود استان مجوز فعالیت دارند. هرچه قدر تفاهم و همکاری و هماهنگی میان نهادها و دستگاهای فرهنگی با دیگر دستگاه های اجرایی استان بیشتر شود افرادی که به دنبال سو استفاده هستند به هدف خود نخواهند رسید.

سرهنگ محمدی خاطر نشان ساخت: باید کاری کرد که قشر فرهیخته و فهیم مردم نیز در این کنسرت ها شرکت کنند بطوری که فراوانی آنان غالب گشته و کاملا مشهود باشد.

دکتر احمدی نیز در تائید سخنان وی افزود:سعی می کنیم از خانواده ارشاد و ناجا و خانواده دیگر دستگاه های اجرایی جهت تحکیم بنیان خانواده ها، برای حضور در کنسرت ها دعوت به عمل آوریم و از این طریق سبب ایجاد یک فضا و جو فرهنگی صحیح و سالم گردیم.

در ادامه نیز ایزدفر؛ رئیس اداره امور هنری اداره کل ارشاد اذعان داشت: عدم وجود فضا و مکان مناسب و استاندارد جهت برگزاری کنسرت نیز نکته مهمی است که جهت کنترل بیشتر آسیب های احتمالی باید به آن توجه داشت. دکتر احمدی در این رابطه افزرود: پروژه تالار شهر یکی از دغدغه های بزرگ و مهم استان است که با رایزنی های انجام شده انشالله سعی می کنیم در هفته های آینده ساخت آن از سر گرفته شود.

در ادامه آقای سامانی دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خاطر نشان ساخت: در بحث برگزاری کنسرت باید سعی نمود موارد و موضوعات شبهه و اختلاف را برطرف ساخت؛ چراکه نه ارشاد و نه نیروی انتظامی مخالف برگزاری کنسرت نیستند لذا تنها باید طی برگزاری جلساتی مستمر و مذاکرات پی گیرانه و استماع و ملاحظه دیگر نظرات جهت ایجاد هم افزایی در تمام دستگاه های استان سعی در مرتفع سازی موارد اختلافی نمود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =