استاندار قزوین گفت: با قطع واردات زمینه شکوفایی واحدهای صنعتی فعال کشور و تثبیت اشتغال پایدار فراهم می‌شود

به گزارش خبرآنلاین استان قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین"مرتضی روزبه" ظهر دوشنبه در جشن خودکفایی تولید انبوه مخازن CNG با استفاده از ورق‌های داخلی که با حضور جمعی از مسئولان در شرکت آسیاناما برگزار شد اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت جدی از تولیدات داخلی است و اگر بخواهیم صنایع مهم کشور ازجمله خودروسازی تقویت شود باید از واردات کالاهای مشابه خارجی جلوگیری و از تولید داخل حمایت جدی کنیم.
استاندار قزوین گفت: با قطع واردات کالاهای مشابه تولید داخل ازجمله مخازن CNG زمینه شکوفایی واحدهای صنعتی فعال کشورو تثبیت اشتغال پایدار فراهم می‌شود.
وی افزود: در شرایطی که در دوران ۸ سال دفاع مقدس همه مرزهای کشور را بستیم و کنترل کردیم و اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد امروز جای تعجب دارد که واردات بی‌رویه از کانال‌های رسمی و غیررسمی کمر تولید داخل را شکسته است.
روزبه یادآور شد: معلوم نیست چه اتفاقی افتاده است که قادر به کنترل مرزهای کشور نیستیم، امیدواریم با یک عزم و اراده جدی و کنترل واردات کالاهای غیرضروری به اشتغال و اقتصاد کشور کمک کنیم.
استاندار قزوین یادآور شد: متاسفانه شبکه واردات در کشور بسیار پیچیده ویرانگر است و اگر نسبت به آن حساس نباشیم آسیب جدی خواهیم دید.
وی اظهار داشت: امیدواریم واردات بی‌رویه قطع شود تا تولیدات ما جان بگیرد زیرا امروز همچنان برخی از واحدهای صنعتی از این حوزه تهدید می‌شوند و دچار مشکل شده‌اند.
روزبه بیان کرد: در شرایطی که مردم را تشویق می‌کنیم تا از خودروهای عمومی استفاده کنند باید بستر استفاده از ناوگان عمومی با شرایط آسان، هزینه و آلودگی کمتر فراهم شود لذا همسو با این درخواست باید به کمک صنعت خودرو بیانیم و حجم گازسوز کردن خودروهای عمومی را افزایش دهیم.
استاندار قزوین اظهار داشت: خوشبختانه ظرفیت خوبی برای تولید مخازن CNG در کشور فراهم‌شده ازجمله شرکت آسیاناما در استان قزوین که بزرگ‌ترین تولیدکننده مخازن CNG در خاورمیانه محسوب می‌شود امروز قادر است در صورت حمایت دولت و رسیدن به ظرفیت کامل تمام نیاز داخل کشور به این محصول را تأمین کند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =