وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و اسلوونی در روز سه شنبه 6 مهرماه در سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین آقای کارل ویکتور اریاوک Karl Viktor Erjavec وزیر امورخارجه اسلوونی با اشاره به حادثه اخیر مکه که طی آن هزاران نفر جان باختند، کشته شدن آقای آقائی‌پور، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا و سایر قربانیان آن حادثه را به همتای ایرانی خود تسلیت گفت.

همچنین وزیر امورخارجه اسلوونی حصول توافق میان جمهوری اسلامی ایران و 5+1 را تبریک گفت. در ادامه گفتگوها،‌آقای اریاوک اظهار کرد که دولت متبوعش در نظر دارد سفارت اسلوونی در تهران را بازگشائی کند و نیز با توجه به اشتیاق صاحبان تجارت برای ورود به بازار ایران و سرمایه‌گذاری در این کشور اتاق بازرگانی اسلوونی در تهران را نیز فعال نماید که مورد استقبال دکتر ظریف، وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. ضمنا سفر رئیس جمهور اسلوونی به تهران در این ملاقات مطرح شد و گفته شد که این سفر انجام خواهد شد. استفاده از روابط پارلمانی و تبادل هیاتهای سیاسی، پارلمانی و بازرگانی به عنوان ابزارهای گسترش روابط سنتی فیمابین ایران و اسلوونی نیز در این ملاقات مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =