معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه از ارسال یادداشت رسمی به سفارت عربستان به منظور بازگرداندن پیکر مطهر همه جان‌باختگان منا به ایران خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین، حسین امیر عبداللهیان با بیان اینکه خانواده های یکایک جان‌باختگان حادثه منا از وزارت خارجه درخواست پیگیری حقوقی این حادثه را دارند، گفت: این موضوع در وزارت خارجه در حال بررسی است که یک مرجع حقوقی مشخص برای پیگیری حقوقی این حادثه توسط خانواده‌ها تعیین شود.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه با اشاره به اینکه رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان کماکان جز مفقودین این حادثه است، افزود: تلاش ها برای تعیین وضعیت ایشان و دیگر مفقودین ادامه دارد.

وی با بیان اینکه صراحتا به مقامات عربستان سعودی اعلام شده که خانواده های شهدا برای دفن خانواده خود در عربستان رضایت نداده اند، ادامه داد: طی یادداشت رسمی به سفارت عربستان اعلام شده که همه خانواده‌ها خواهان بازگرداندن پیکر مطهر شهدای منا به ایران اسلامی هستند.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه در گفت‌وگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای سفر وزیر امور خارجه به کشور عربستان وجود ندارد، تصریح کرد: وزیر بهداشت به نمایندگی از دولت برای رسیدگی به وضعیت حجاج مجروح به عربستان سفر کرده اند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =